MREŽNI PROJEKTI – KAJ?  KAKO? ZAKAJ?

 

Mrežni projekti so tisti projekti, ki potekajo preko omrežja Internet.

Razlika med »uporabo« programov (operacija) in »uporabo« programov kot aplikacija (uporabna vrednost) v izobraževalnih aktivnostih, ki temeljijo na uporabi IKT v povezavi z učnim načrtom. Napačno je mnenje, da je za uspešno vključevanje IKT v pouk najpomembnejše znanje o uporabi programov (Papert, 1987).

 Odgovorite si na vprašanji ali bo tokratna uporaba Interneta omogočila učencem:

  •  da bodo naredili nekaj, kar niso mogli prej?
  • da bodo naredili nekaj, kar bi lahko naredil že prej, a bo tokrat boljše?

Pozitiven odgovor pogojuje nadaljna razmišljanja, da je potrebno IKT orodja uporabiti na drugačen način, saj bo samo tako prišlo do zaželene spremembe.

 Za učitelje pomeni sodelovanje v mrežnih projektih dodatno delo, drugačno organizacijo, druge učne metode, večjo porabo časa, skupinsko delo, iznajdljivost.

Za učence večjo motiviranost, širitev obzorja in spoznavanje drugih kultur, ljudi (predvsem pri mednarodnih projektih).

 

Planiranje:

1. pobuda

  • poiščite cilje, ki so v učnem načrtu in določite vsebino in jo predstavite učencem

2. razčlenitev pobude

  • izberite strukturo aktivnosti (primeri spodaj pod 1,2,3), načine sodelovanja (individualno, skupinsko delo)
  • poglejte si primere drugih mrežnih projektov

3. načrtovanje in izvedba

  • kaj, kako, kdaj, kdo, kje
  • učencem razdelite naloge med ev. druge učitelje (timsko delo) in učence (zadolžitve učencem, morda sodelovalno učenje, kje se strategija dela razdeli med učence na osnovi njihove refleksije in vizije, učenec naj ima možnost izbire)
  • povabite parterje, oziroma druge sodelujoče
  • oblikujte skupino
  • pričnite s komunikacijo, usmerjajte aktivnosti

4. zaključek

·         evalvacija, poročilo

·         predstavit kolegom na šoli in drugim

 

Enosmerna dejavnost
Dvo ali večsmerna – preko elektronskih naslovov, distribucijske liste ali foruma
Dodana klepetalnica, videokonferenca

Sodelovanje pri samo enem izmed predmetov ali med več predmeti

Organizacija dela v razredu

Primeri organizacije sodelovanja v projektih

 

Projekti – Borivoj Brdicka: http://omicron.felk.cvut.cz/~bobr/role/projects/ in

Judi Harris: http://virtual-architecture.wm.edu/Telecollaboration/index.html:

 

1. Izmenjava

Dopisovanje iz različnih lokacij med posamezniki, razredi, z vabljenimi gosti ali strokovnjaki

2. Zbiranje informacij in analiza

IKT omogoča, da se učenci pri zbiranju in primerjanju različnih vrst informacij, dobljenih preko omrežja, učijo vrednotenja le teh. Ob tem jih tudi smiselno usmerjamo v delo na omrežju.

3. Reševanje problema

Internet se uporablja kot podpora učnemu procesu in se pojavlja v obliki »tekmovanja« ali »sodelovanja«. Možnosti paralelno reševanje problemov, sekvencijski pristop, reševanje na enem mestu istočasno (klepetalnica), simulacije