OŠ Blanca

POMLADNI DAN V EVROPI 2004 - OŠ BLANCA

Na OŠ Blanca že vrsto leto s številnimi aktivnostmi pozdravljamo prihod pomladi: tako že 13 let poteka osrednja krajevna proslava POZDRAV POMLADI in v okviru nje številne druge dejavnosti.
Letos se vključujemo v Pomladni dan v Evropi 2004 z različnimi dejavnostmi, ki bodo potekale v okviru pouka in izven njega. Predstavljali jih bomo na oglasnih panojih po vsej šoli, na oglasnem mestu v prostorih KS Blanca, preko šolskega radia in objav v lokalnih medijih kot so: Dolenjski list, Sava Glas in Radio Brežice – Sevnica ter TV Vaš kanal. Projekt poteka od 1. marca do 1.maja 2004.

 

Kaj smo že izvedli:

- Učenci razredne in predmetne stopnje so sodelovali na likovnem natečaju Kmetijsko gospodarske zbornice Slovenije - Tudi živali nas povezujejo.

- Učenci od 1. do 8. razreda so se vključili v likovni in literarni natečaj »Evropa v šoli«. Izdelke za natečaj smo poslali regionalnemu nosilcu natečaja ZPM Krško, Cesta krških žrtev 23.

- Z literarnimi in likovnimi prispevki smo se vključili v natečaj Ministrstva za obrambo, Izpostava Krško in zapisali in narisali svoja razmišljanja o nevarnih snoveh in skrbi za ohranitev našega okolja

- Pripravili smo dve že tradicionalni prireditvi Pozdrav pomladi za starše in vse ljudi dobre volje:

-v četrtek, 18. marca, ob 16. uri so v Kulturnem domu na Blanci nastopili učenci razredne stopnje in s pisanim programom spletli pisan šopek prijateljstva in ljubezni za vse. Ob zaključku prireditve so učenci ob pesmi Gradim prijateljstvo spuščali pisane milne mehurčke kot simbol miru na svetu in hkrati zvonili z zvončki miru v pozdrav Evropskemu dnevu pomladi.

- v petek, 19.marca, ob 17.uri so v Kulturnem domu na Blanci nastopili učenci predmetne stopnje OŠ Blanca. Povabilu , da sodelujejo na osrednji prireditvi za starše in vse ljudi dobre volje v pozdrav pomladi so se prijazno odzvali tudi ljudski pevci z Blance in godba Blanški vinogradniki. V programu je bil predstavljen letošnji POMLADNI DAN V Evropi in različne šolske aktivnosti v zvezi z njim. Poudarjeno je bilo, da lahko prav vsak od nas prispeva za skupno sožitje kultur, ki bodo druga ob drugi živele v združeni Evropi. Ker pa moramo začeti kar na svojem pragu, je sodelovanje vseh blanških kulturnikov in šole dober zgled in primer povezanosti vseh generacij, povezanost slovenske kulture in pomen ohranjanja ljudskega izročila.

-Razredne skupnosti na predmetni stopnji so izdelale pomladne voščilnice in jih poslala šolam, registriranih na spletni strani my Euro – in sicer v angleškem jeziku in italijanskem jeziku, učenci razredne stopnje pa so izdelali in poslali voščilnice sosednjim šolam v Posavju oziroma šolam v Sloveniji, kakor tudi šolam s katerimi sodelujemo v projektu Beremo z mačkom Murijem.


Aktivnosti, ki jih še pripravljamo:

- Skrbimo za zdravje: enotedenske aktivnosti ob svetovnem dnevu -
zdravja ( 7.aprilu) z različnimi predavanji za vse učence

- Šport nas združuje – enodnevna aktivnost za vse učence OŠ Blanca

- poslušanje , obnavljanje in dramatizacija pravljic in zgodb drugih evropskih držav


- Grčija in OI – mini projekt v okviru pouka zgodovine v medpredmetni povezavi s športno vzgojo

- Naša stavbarska dediščina – Kozolci na Blanškem polju – projektna naloga v okviru pouka zgodovine in likovne vzgoje


- Organizacija tradicionalnega dneva cvetja na šoli: spoznavanje domačega in gojenega cvetja, ustvarjanje cvetličnih aranžmajev, spletanje venčkov ljubezni in prijateljstva iz travniških marjetic in ureditev razstave.

- Zbiranje receptov evropskih držav in priprava in preizkušanje določenih jedi pri urah gospodinjstva in na gospodinjskih dnevih

- Delo razrednih skupnosti in šolske svetovalne službe: pogovor o vrednotah kot so mir, demokracija, strpnost, solidarnost. Svoboda, enakopravnost – razredne skupnosti pripravijo plakate na to temo in jih razstavijo na oglasnih panojih


- Spletanje zapestnic prijateljstva – v 5 simbolnih barvah-barvah iz znaka OŠ Blanca in bele , ki predstavlja vse skupaj in vsako posebej. Matične učilnice na predmetni stopnji bodo imele na vratih plakat s svojo barvo in na njem zapisano misel , ki jo barva predstavlja. Šolska vhodna vrata so bela, ker bela združuje vse barve in predstavlja upanje in prihodnost. Prva misel o vsaki barvi bo zapisana že na začetku, nato pa si bo vsaka razredna skupnost izbrala svojo misel, barvo, simbol za določena vrata. V petih tednih se bo krog obrnil in takrat bo že 1.maj, ko bo Slovenija stopila v Evropo.

- Kako zdravo živimo: anketa med učenci in starši, koliko se družijo doma in v naravi, organizacija čistilne akcije v šoli in kraju
( ob dnevu Zemlje) – pod geslom: Želimo živeti v zdravem in varnem okolju. Ob svetovnem dnevu zdravja ( 7.aprila) predavanja o zdravem načinu življenja, spolni vzgoji in različnih odvisnostih za vse učence, primerna njihovi starosti.

- Skrbimo za varnost: obisk policistov s predstavitvijo gasilskih vozil in pogovorom o tem, kako moramo sami poskrbeti za svojo varnost in varnost premoženja. Nadaljevanje rednih petkovih srečanj in pogovorov s policistom.


- Urejanje Poti prijateljstva od Kulturnega doma do šolskega igrišča oziroma šole – skupaj s KS Blanca

- Urejanje otroškega igrišča in postavljanje klopi prijateljstva.


- Igranje živega šaha na šolskem igrišču – zadnji dan pouka pred 1.majem: na igrišču bo narisana velika šahovnica, učenci bodo preoblečeni v značilne šahovske figure, nato pa bodo igrali šah najboljši šahisti OŠ Blanca s šahisti ŠK Milan Majcen Sevnica in z najboljšimi šahisti iz KS Blanca.

- Zadnji dan pouka pred 1.majem: v šolski jedilnici bo velika modra podlaga v obliki zastave EU in na njej 12 tort v obliki rumenih zvezd – tako bomo simbolično obeležili vstop v Eu – vsaka razredna skupnost pa bo potem razrezala svojo torto - » evropsko« zvezdo« - in se z njo posladkala pred odhodom na prvomajske počitnice.

Koordinatorica projekta:
Ana Mešiček, ravnateljica

POMLADNI DAN V EVROPI 2004

Ker je letošnja pomlad zaradi vstopa naše države v EU še posebej pomembna, smo se vključili v projekt Pomladni dan v Evropi 2004 z različnimi dejavnostmi, ki so potekale v okviru pouka in izven njega. Pri projektu so sodelovali vsi učenci in kolektiv šole, izvajalci posameznih aktivnosti so navedeni ob posameznih dejavnostih.

Predstavljali smo jih na oglasnih panojih po vsej šoli, na oglasnem mestu v prostorih KS Blanca, preko šolskega radia in objav v lokalnih medijih, kot so: Dolenjski list, Sava Glas in Radio Brežice – Sevnica ter TV Vaš kanal.

Dejavnosti v okviru projekta so potekale od 1. marca do 1. maja 2004.

V projekt so se vključile vse razredne skupnosti in vsi delavci šole.

• Učenci razredne in predmetne stopnje so sodelovali na likovnem natečaju Kmetijsko gospodarske zbornice Slovenije - Tudi živali nas povezujejo.

• Učenci od 1. do 8. razreda so se vključili v likovni in literarni natečaj »Evropa v šoli«. Izdelke za natečaj smo poslali regionalnemu nosilcu natečaja ZPM Krško. Za razpis na državnem nivoju sta bila komisijsko izbrana dva izdelka.

• Z literarnimi in likovnimi prispevki smo se vključili v natečaj Ministrstva za obrambo, Izpostava Krško. Zapisali in narisali smo svoja razmišljanja o nevarnih snoveh in skrbi za ohranitev našega okolja. Med nagrajene je regionalna komisija uvrstila kar nekaj izdelkov učencev naše šole.


Na OŠ Blanca že vrsto let s številnimi aktivnostmi pozdravljamo prihod pomladi. Tako že 13 let poteka osrednja krajevna proslava POZDRAV POMLADI za starše in vse ljudi dobre volje:

• v četrtek, 18. marca, ob 16. uri so v Kulturnem domu na Blanci nastopili učenci razredne stopnje in s pisanim programom spletli pisan šopek prijateljstva in ljubezni za vse. Ob zaključku prireditve so učenci ob pesmi Gradim prijateljstvo spuščali pisane milne mehurčke kot simbol miru na svetu in hkrati zvonili z zvončki miru.

• v petek, 19. marca, ob 17. uri so v Kulturnem domu na Blanci nastopili učenci predmetne stopnje OŠ Blanca. Povabilu, da sodelujejo na osrednji prireditvi za starše in vse ljudi dobre volje v pozdrav pomladi, so se prijazno odzvali tudi ljudski pevci z Blance in godba Blanški vinogradniki. V programu je bil predstavljen letošnji POMLADNI DAN V Evropi in različne šolske aktivnosti v zvezi z njim. Poudarjeno je bilo, da lahko prav vsak od nas prispeva za skupno sožitje kultur, ki bodo druga ob drugi živele v združeni Evropi. Ker pa moramo začeti kar na svojem pragu, je sodelovanje vseh blanških kulturnikov in šole dober zgled in primer povezanosti vseh generacij, povezanosti slovenske kulture in pomen ohranjanja ljudskega izročila.

• Razredne skupnosti na predmetni stopnji so izdelale pomladne voščilnice in jih poslale dvema šolama, registriranima na spletni strani My Euro (izbrali smo šoli na Slovaškem in Nizozemskem), učenci razredne stopnje pa so izdelali in poslali voščilnice sosednjim šolam v Posavju oziroma šolam v Sloveniji, kakor tudi šolam, s katerimi sodelujemo v projektu Beremo z mačkom Murijem.

• Ker se zavedamo, da je zdravje največja vrednota, za katero pa moramo vsakodnevno skrbeti, smo ob svetovnem dnevu zdravja (7. april) k sodelovanju povabili tudi zdravstvene delavke iz Zdravstvenega doma Sevnica, ki so za učence pripravile predavanja o zdravi prehrani in spolni vzgoji. Druge aktivnosti, ki smo jih izvedli v tednu za zdravje, so potekale pod geslom Preprečujmo poškodbe! s poudarkom na poškodbah šolskih otrok v prometu. V ta namen so bila izvedena srečanja s policistom PU Sevnica s predstavitvijo videokasete o nasilju ter pogovorom o reševanju le-tega ter prometni varnosti , vse skupaj pod geslom Živeti v zdravem in varnem življenjskem okolju.


• V Evropi bodo potekale letošnje letne olimpijske igre, zato je na naši šoli za vse učence potekala enodnevna aktivnost pod geslom Šport nas združuje. V odbojkarski tekmi so se pomerili učenci in učitelji šole.

• Čeprav bomo živeli v skupni Evropi, se zavedamo pomena ohranjanja svoje kulture in smo izvedli projektno nalogo v okviru pouka zgodovine in likovne vzgoje, kjer smo raziskovali našo stavbarsko dediščino – Kozolci na Blanškem polju.

• Ob 22. aprilu, svetovnem dnevu Zemlje, so učiteljice razrednega pouka poskrbele za izvedbo različnih aktivnosti, s katerimi so učenci izrazili svojo skrb za prihodnost našega planeta, katerega del so tudi države EU. Pri tem so nastali zanimivi in poučni izdelki, ki krasijo njihove učilnice in šolski hodnik (razstava in eko-kotiček).

• Učenci vseh razredov so se na razrednih urah skupaj z razredniki pogovarjali o vrednotah kot so mir, demokracija, strpnost, solidarnost; svoboda, enakopravnost. Gospa knjižničarka je učencem predstavila gradivo, s katerim so spoznali razlago temeljnih pojmov, vezanih na pojem EU (zgodovina, simboli (zastava, himna), stare in nove članice, denar, organi).


• Ker je eden od ciljev projekta tudi spoznavanje drugih držav, članic EU, so učenci pri pouku državljanske vzgoje in etike izdelovali plakate in seminarske naloge o EU in pri geografiji spoznavali znamenitosti evropskih mest.

• Zbirali smo kuharske recepte evropskih držav ter pripravljali in preizkušali določene jedi pri urah gospodinjstva in na gospodinjskih dnevih, za kar je poskrbela učiteljica Olga Lužar, ki poučuje gospodinjstvo.

• Učenci razredne stopnje pa so pri urah pouka in v okviru pravljičnega krožka poslušali in obnavljali pravljice in zgodbe iz drugih evropskih držav.

• Učenci vseh razredov so pri glasbi poslušali in se učili evropsko himno Odo radosti. Učenci razredne stopnje so ob poslušanju himne tudi risali in razmišljali o povezovanju ljudi preko glasbe. Risali so tudi zastave držav, članic EU. Narisali so zemljevid Evrope in označili države, ki so že stare članice EU in tiste, ki so to postale letošnjo pomlad.


• Člani otroškega pevskega zbora so skupaj z našimi učenci instrumentalisti v četrtek, 15.4., sodelovali na občinski reviji pevskih zborov v KD Sevnica. Nastopili so pod vodstvom naše učiteljice Almire Volčanšek.

• Spletali smo zapestnice prijateljstva (aktivnost je izvajal učitelj družbe, zgodovine in geografije Uroš Brezovšek) - v 5 simbolnih barvah, ki sestavljajo tudi znak OŠ Blanca (rdeča, rumena, modra, zelena, vijolična) in beli, ki predstavlja vse skupaj in vsako posebej. Matične učilnice na predmetni stopnji so imele na vratih plakat s svojo barvo in njenim pomenom ter na njem zapisano misel, ki jo barva predstavlja. Šolska vhodna vrata so bila bela, ker bela združuje vse barve in predstavlja upanje in prihodnost. Prva misel o vsaki barvi je bila zapisana že na začetku, nato pa si je vsaka razredna skupnost izbrala svojo misel za določena vrata. Prva misel je bila slovenska, nato pa so sledile misli iz starih in novih članic EU. V petih tednih se je krog zaključil in dočakali smo 1.maj – dan vstopa naše države v EU.

• Učenci razredne stopnje so iz modelirne mase izoblikovali kroglice, ki so jih pobarvali v šestih barvah in nanizali v zapestnice, ki so si jih izmenjali med seboj in s tem na simbolni ravni potrdili medsebojno prijateljstvo.


• Projekt smo simbolično zaključili zadnji dan pouka pred 1. majem, ko je Slovenija postala pravnomočna članica EU. Ta svečani dogodek smo v petek, 23. aprila, obeležili s kratkim kulturnim programom: nastopil je šolski pevski zborček, osmošolka Blažka je zapela evropsko himno Oda radosti, zaslišali so se zvoki harmonike (Avsenikova Slovenija), gospa ravnateljica pa je v nagovoru poudarila, da moramo ostati in biti ponosni na to, da smo Slovenci. Svečanemu dogodku so prisostovali tudi posamezni krajani ter nekateri od povabljenih zunanjih gostov. Učenci in delavci šole smo se posladkali z »evropsko torto velikanko« v obliki zastave EU, ki jo je pripravila gospa šolska kuharica Darinka Perc – veliko modro podlago z 12 rumenimi zvezdami v obliki zastave EU.

Aktivnosti v okviru projekta Pomladni dan v Evropi 2004 so slikovno predstavljene tudi na spletni strani šole.

Koordinatorica projekta:
Nina Grabenšek Kadilnik