OŠ Idrija

OSNOVNA ŠOLA IDRIJA

LAPAJNETOVA 50

5280 IDRIJA

Tel.: (05) 372 62 00, 377 16 58, 377 12 17

fax: (05) 377 10 65

elektr.naslov:projekt3.osngid@guest.arnes.si

Podračun pri UJP Nova Gorica

01236-6030652537

davčna številka: 75180596 


Pomladni dan v Evropi 2004 – Širitev

Pomladni dan se je na Osnovni šoli Idrija začel 23. marca ob 10. uri dopoldne. Po šolskem radiu je bil učencem in učiteljem predstavljen pomen Pomladnega dne in zvona miru. Predstavitev se je zaključila z zvonjenjem in minuto molka posvečeno miru v, in okrog nas ter pogovoru, ki je potekal v posameznem razredu, o vrednotah, ki so pomembne za uspešno sobivanje držav Evropske unije.

Cilj projekta je bil, da vsi učenci, od 4. do 8. razreda, spoznajo Evropsko unijo: kaj je to Evropska unija, kdo jo sestavlja, kaj to pomeni za Slovenijo in Slovence itd.. V ta namen je bila pred knjižnico postavljena razstava na temo Širitev.

Razstava je zajemala vitrine in panoje. V vitrinah so bile predstavljene države članice in bodoče članice Evropske unije ter denar. Posamezen pano je predstavljal eno od šestih vrednot na katerih temelji ta skupnost: mir, demokracijo, enakopravnost, solidarnost, svobodo in strpnost. Vrednote so bile predstavljene z literarnimi in likovnimi izdelki na posamezno temo.

Razstavo so si ogledali vsi učenci od 4. do 8. razreda. Ogledu je bila namenjena ena šolska ura. V spremstvu učitelja so učenci prišli v knjižnico, kjer jih je pričakala knjižničarka. V sproščenem pogovoru so učenci s svojimi besedami povedali kaj vedo o:

- Evropski uniji,
- sedanjih in bodočih članicah,
- državnih simbolih,
- mejah,
- varnosti,
- izobraževanju,
- kulturnih, verskih, jezikovnih itd. razlikah,
- največji poudarek pa je bil na pomenu posameznih vrednot.

Po pogovoru so si ob poslušanju Ode radosti prosto ogledali razstavo, prebrali literarne in ogledali likovne prispevke. Ob koncu ogledu so strnili svoje misli o Evropski uniji v kratek zapis v zvezek.

Z učenci in učitelji smo enotno ugotovili, da je ura zelo lepo uspela. Prijetno sem bila presenečena nad znanjem, ki so ga pokazali prav v vsakem razredu, pa tudi nad tem, da pomembne politične dogodke ne samo poznajo, ampak o njih tudi kritično razmišljajo.


Poročilo sem pripravila Sabina Plešnar Kašca, ki sem projekt tudi organizirala in izvedla.