OŠ Nove Jarše
Pozdravljeni, Tudi letos smo se na naši šoli
odločili za izvedbo pomladnega dne. Ta bo
predvidoma v sredo, 31. marca 2004, med 10. in 13. uro in za učence 7-
razreda devetletke. Odločili smo se za potovanje po evropskih državah.
Vsaka paralelka je tako izbrala štiri države in znotraj teh ustrezno
število mest (odvisno od števila učencev v ekipi, praviloma ne glavno
mesto). TA mesta bodo učenci predstavili, pripravili plakat in načrt
potovanja ter poslali e-razglednico na katero izmed šol iz posamezne
države. Mentorici tega dne bova dve: ga. Nada Panič, učiteljica
zgodovine in Lidija Kodrič, profesorica zemljepisa.
Poročilo o izvedbi sledi.
Lep pozdrav,
Lidija
POROČILO O IZVEDBI POMLADNEGA DNE
Tudi na OŠ Nove Jarše iz Ljubljane smo se že drugo leto zapored odločili,
da bomo sodelovali v projektu Pomladni dan. V lanskem letu smo na šolo
povabili g. Edvarda Fuareja, medtem ko nam je bilo letos najbolj všeč
potovanje po izbranih evropskih mestih, zato smo med možnostmi izbrali
prav slednjo.
Odločili smo se, da bodo v projektu sodelovali učenci 7. razreda devetletne
OŠ. Dober mesec pred izvedbo sem učencem razložila potek in namen Pomladnega
dne. Tako naj bi učenci delali v skupinah: vsaka skupina bi izbrala državo
in znotraj nje vsak učenec mesto, ki praviloma naj ne bi bilo glavno mesto
države. Vsak učenec naj bi nato poskušal zbrati čimveč gradiva o tem mestu,
saj naj bi ga v okviru delavnice poskušal predstaviti svojim sošolcem.
Učenci so se razdelili v osem skupin s po tri, štiri in pet člani. Izbrali
so naslednje države in mesta:
• CIPER: Nikosia, Larnaca, Limasol, Magosa;
• ČEŠKA: Plzen, Ostrava, Brno, Olomuc, Liberec;
• ESTONIJA: Tallinn, Tartu, Narva, Haapsalu;
• FINSKA: Tampere, Espoo, Turku, Rovaniemi;
• GRČIJA: Solun, Patra, Larisa, Korintos;
• IRSKA: Cork, Limerich, Drogheda, Galway;
• NIZOZEMSKA: Enschede, Groningen, Utrecht, Breda, Leiden;
• POLJSKA: Krakow, Gdansk, Wroclaw, Tarnow.
Skozi celotni mesec so v šolo prinašali gradivo: predvsem podatke s spletnih
strani, vodnike, potopise… Pri zbiranju gradiva sva pomagali tudi obe
učiteljici, ki sva prevzeli organizacijo in izvedbo tega dne. V razredu
smo oblikovali kotiček, kjer je bila literatura razstavljena in kjer so
lahko učenci tudi sami raziskovali ter iskali zanimivosti.
Pomladnega dne nismo izvedli 23. marca, pač pa dober teden kasneje, v
sredo, 31. marca 2004. Začel se je ob 10. uri. Za izdelavo plakatov, poročil
in predstavitev smo namenili štiri šolske ure, ki so v delovnem, prijetnem
razpoloženju, hitro minile. Vsak se je potrudil po svojih zmožnostih,
vendar si vsi izdelki zaslužijo pohvalo. Prav vsak se je o izbrani državi
in mestu naučil nekaj novega, prav vsak je znal svojim sošolcem o izbranem
mestu povedati vsaj nekaj zanimivosti. Še posebej je potrebno poudariti,
da je bila večina literature, ki so jo našli o posameznih mestih in na
spletu, v angleškem jeziku, zato so morali pri iskanju informacij premagati
tudi to oviro. V svoje izdelke so vložili veliko energije in truda, rezultati
njihovega dela pa so razstavljeni v skupnih prostorih in bodo kasneje
še nekaj časa na ogled v učilnicah geografije in zgodovine.
Zaradi časovne stiske in odsotnosti učiteljic še vedno nismo realizirali
enega izmed ciljev – to je navezati stik s šolami iz posameznih mest in
jim poslati e-razglednico. Slednje načrtujemo v kratkem.
V celoti lahko obe učiteljici, ki sva izvedli Pomladni dan 2004, le-tega
oceniva za zelo uspešnega in se veseliva Pomladnega dne 2005.
Lep, pomladni pozdrav z Osnovne šole Nove Jarše.
mag. Lidija Kodrič, profesorica geografije in zgodovine
P. S.: Pa še nekaj »tehnični podatkov«. V projektu Pomladni
dan 2004, izvedenem 31. marca 2004 so sodelovali učenci 7. a in 7. b razreda
devetlente OŠ. Mentorstvo nad tem dnevom pa sva prevzeli ga. Nada Panič,
učiteljica zgodovine in državljanske vzgoje ter Lidija Kodrič, profesorica
geografije in zgodovine.
Ljubljana, 15. 04.2004


|