OŠ Pohorskega Odreda
v Slovenski Bistrici
VSI RAZLIČNI - VSI ENAKOPRAVNI
Pomladni dan v Evropi bomo obeležili s projektom »VSI
RAZLIČNI-VSI ENAKOPRAVNI«
Projekt naj bi vzpodbudil razmišljanje vseh učencev in učiteljev naše
šole k proučevanju socialnih veščin in vrednot. Zavedamo se ,da le človek,
ki je toleranten do soljudi, sprejema drugačnost in je sposoben dojemati
različnost.
Spoznavamo Evropo z njenimi ugankami vred. Združujemo se in nosimo s seboj
svoje edinstvene osebnosti, nadarjenosti, veščine, stališča, sposobnosti.
Vse te razlike se bodo združile in se osredotočile v dosego skupnega cilja.
Usmerjali bomo pozornost na pozitivne lastnosti drugih ljudi. Poudarek
bo na ozaveščanju lastnega odnosa, prepričanj in občutij do tistih, za
katere menijo, da so drugačni.
Pozorni bomo na rušenje ovir med učenci in širjenje načel strpnosti.
Vsi smo različni; imamo različne kvalitete, značilnosti,vrednote, prepričanja
in navade.
Toleranca do drugačnosti se prične z dopuščanjem drugačnosti in se nadgrajuje
z učenjem od drugačnih. Zato prihajamo v stik z novimi idejami in vrednotami.
Vplivali bomo na izboljšanje odnosov, zmanjšanje napetosti in konfliktov
med učenci z različnimi sposobnostmi in med učenci, ki so različnega narodnostnega
porekla.
Spoznali bomo po čem smo navajeni razlikovati in vrednotiti ljudi ? Po
prepričanjih, po osebnostnih lastnostih, po barvi kože, po vrednotnem
sistemu, po družinskem in kulturnem poreklu.
V Evropo vstopamo vsi različni, vendar vsi enakopravni. S tem namenom
so naši učenci spoznali panoramo Evropske unije in njene zakonitosti.
Z različnimi metodami in oblikami dela , bo tej tematiki vsak razred po
svoji presoji posvetil eno ali dve šolski uri.; Kot so, prikaz filma,
delavnice, socialne igre – strpnosti, obzirnosti; igre vzpostavljanja
pozitivne komunikacije; igre poslušanja in razumevanja drugih;igre reševanja
sporov. Obravnava literarnih del. Pisanje spisov . Uprizoritev dramatizacije,
lutkovne predstave in pravljic. Z likovnim ustvarjanjem bomo izrazili
občutja.
Seznanili se bomo s pomembnostjo človeških vrednot za Evropo. Nenazadnje
bodo učenci imeli možnost komunikacije preko interneta v evropskem prostoru.
Sodelovali bomo tudi na literarnih in likovnih natečajih.
V torek 23. 03. ob 10. uri ,bodo tudi na naši šoli zapeli zvonovi. Pomladni
dan v Evropi bomo obeležili s proslavo;
Z MAVRICO RAZLIČNOSTI BOMO SIMBOLIZIRALI MEDSEBOJNO DRUGAČNOST, RAZLIČNOST
IN NUJNOST SOŽITJA MED VSEMI.
Sonja Breznik Apostolovič
POMLADNI DAN V EVROPI 2004
SPRING DAY IN EUROPE
NA OŠ POHORSKEGA ODREDA V SLOVENSKI BISTRICI
Prišel je prvi maj 2004, eden najpomembnejših prelomnih
trenutkov razvoja naše mlade države. Tega dne smo skupaj z devetimi drugimi
evropskimi državami postali polnopravni člani Evropske unije, družine
po jeziku, kulturi in zgodovini raznolikih držav in narodov, ki jih povezuje
skupna zavezanost k miru, demokraciji in trajnemu napredku.
Kadar stojimo na pragu novega in neznanega, smo običajno
negotovi, zaradi življenja v relativno majhni državi pa si komaj lahko
predstavljamo enoten skoraj 500-milijonski trg dela ter skupni gospodarski
in izobraževalni prostor. Evropa prihodnosti je izziv za nas, še posebej
za naše učence, bodoče evropske državljane, ki bodo imeli možnost in priložnost
svoje znanje in življenjske cilje uresničevati v povsem novih, kvalitetnejših
pogojih izobraževanja, dela in življenja.
Prav zaradi širitve Evrope je že v lanskem letu nastala
ideja o Pomladnem dnevu v Evropi, kar je skupno poimenovanje za najrazličnejše
aktivnosti v 6000 evropskih osnovnih in srednjih šolah, s katerimi smo
želeli pritegniti mlade k spoznavanju dosedanjih in bodočih članic EU,
k razmišljanju o prihodnosti, k spoznavanju kulturne in jezikovne raznolikosti
in jih spodbujati k povezovanju z učenci, bodočimi prijatelji in evropskimi
sodržavljani.
Projekt naj bi vzpodbujal javno razpravo mladih o življenju
in delu v evropski skupnosti. Tudi naša šola se je pridružila 179 slovenskim
šolam.
Naš projekt smo imenovali : VSI RAZLIČNI – VSI ENAKOPRAVNI.
Projekt naj bi vzpodbudil razmišljanje vseh učencev in učiteljev naše
šole k proučevanju socialnih veščin in vrednot. Zavedamo se, da le človek,
ki je toleranten do soljudi, sprejema drugačnost in je sposoben dojeti
različnost.
SKUPNI CILJI teh aktivnosti so:
• spoznavanje in zavedanje lastnih kvalitet in vrednot (zgodovine, jezika)
• odkrivanje pomena evropskega zbliževanja
• spoznavanje kulturne, jezikovne, narodnostne in geografske raznolikosti
bodoče Evrope
• spoznavanje pomena miru, demokracije, svobode, verske in rasne strpnosti,
enakopravnosti in solidarnosti
• navezovanje prijateljskih stikov, iskanje partnerskih šol v »tujini«
(dolgoročnejši cilj)
• usmerjanje pozornosti na pozitivne lastnosti drugih ljudi
• spodbujanje tolerance in spoštovanje drugačnosti
• rušenje ovir med učenci in širjenje načel strpnosti
• vplivanje na izboljšanje odnosov, zmanjšanje napetosti in konfliktov
med učenci
• ugotoviti, da znanje dobi pravo vrednost šele takrat, ko je obogateno
s človeškimi vrednotami
Povabili smo vse učence in učitelje naše šole, da so se
vključili v najrazličnejše aktivnosti in tako obeležili pomemben zgodovinski
trenutek. Vsak razred je temu projektu posvetil eno ali dve šolski uri.
Kaj smo naredili?
Zaradi naših aktivnosti ni zastalo naše vsakodnevno vzgojno-izobraževalno
delo. Nasprotno, ideje in cilje Pomladnega dne smo aktualizirali in vključili
v pouk ali oddelčne ure v obliki razprav, motivirali učence za pripravo
govornih nastopov, referatov ali plakatov o širitvi EU in novih (starih)
članicah.
Želeli smo, da bi bilo v času od 23. 3. do 9.5. 2004 pri pouku zaznali
več »evropskih« raznolikosti, več spoznanja, da nas čaka mavrična podoba
sveta, kjer je prostor za različne barve kože, verovanja in kulturna izročila.
V torek 23. 3. ob 10. uri so tudi na naši šoli zapeli zvonovi miru, prijateljstva
in strpnosti. Ponosno je poleg slovenske himne donela tudi evropska. Dvignili
sta se slovenska in evropska zastava. Fanfare so zaigrale, ko smo s pisano
sceno (mavrica različnosti) simbolizirali medsebojno drugačnost, različnost
in nujnost sožitja med vsemi.
Nastajali so likovni izdelki, učenci so risali tudi na asfaltne ploščadi.
Pisne naloge pri materinščini in tujih jezikih, so bogato služile svojemu
namenu.
Zelo pestro je bilo pri pripravi značilnih jedi posamezne evropske države.
Učenci so s pomočjo svojih mentorjev spoznavali evropske standarde varovanja
okolja, pripravljali so statistične podatke o sedanji in bodoči EU (naravoslovno-matematični
predmeti).
Vstop v Europo smo obeležili z zasaditvijo drevesa (lipe) v okolici šole.
Spominske minute smo posvetili preko šolskega radia.
Omogočili smo učencem, ki jim slov. jezik ni materinščina, da so spregovorili
v svojem jeziku…
V knjižnici in v avli šole smo pripravili tematsko razstavo od 14. do
21.4.2004
Metode in oblike dela:
- prikaz filma
- delavnice in socialne igre o strpnosti, obzirnosti
- igre za vzpodbujanje pozitivne komunikacije
- igre za vzpodbujanje in poslušanja in razumevanja drugih
- igre za reševanje sporov
- obravnava literarnih del
- pisanje spisov, lastnih doživetij…
- uprizoritev dramatizacije, lutkovne predstave in pravljic
- izdelava likovnih izdelkov
- pripovedovanje interakcijskih zgodb
- sodelovanje na literarnih in likovnih natečajih
Prihodnost je pred vrati. Vstopamo vanjo radovedni in
samozavestni!
Zahvaljujemo se vam za sodelovanje in vam želimo prijeten Pomladni dan
v Evropi 2004!
Koordinacijska skupina:
Sonja Breznik APOSTOLOVIČ, Vili KRAJNC, Aleška FARAZIN, Mateja KREGAR,
Janez ÜLEN,
Slovenska Bistrica, maj 2004
|