OŠ Pohorskega Odreda v Slovenski Bistrici

VSI RAZLIČNI - VSI ENAKOPRAVNI

Pomladni dan v Evropi bomo obeležili s projektom »VSI RAZLIČNI-VSI ENAKOPRAVNI«
Projekt naj bi vzpodbudil razmišljanje vseh učencev in učiteljev naše šole k proučevanju socialnih veščin in vrednot. Zavedamo se ,da le človek, ki je toleranten do soljudi, sprejema drugačnost in je sposoben dojemati različnost.
Spoznavamo Evropo z njenimi ugankami vred. Združujemo se in nosimo s seboj svoje edinstvene osebnosti, nadarjenosti, veščine, stališča, sposobnosti. Vse te razlike se bodo združile in se osredotočile v dosego skupnega cilja.
Usmerjali bomo pozornost na pozitivne lastnosti drugih ljudi. Poudarek bo na ozaveščanju lastnega odnosa, prepričanj in občutij do tistih, za katere menijo, da so drugačni.
Pozorni bomo na rušenje ovir med učenci in širjenje načel strpnosti.
Vsi smo različni; imamo različne kvalitete, značilnosti,vrednote, prepričanja in navade.
Toleranca do drugačnosti se prične z dopuščanjem drugačnosti in se nadgrajuje z učenjem od drugačnih. Zato prihajamo v stik z novimi idejami in vrednotami.
Vplivali bomo na izboljšanje odnosov, zmanjšanje napetosti in konfliktov med učenci z različnimi sposobnostmi in med učenci, ki so različnega narodnostnega porekla.
Spoznali bomo po čem smo navajeni razlikovati in vrednotiti ljudi ? Po prepričanjih, po osebnostnih lastnostih, po barvi kože, po vrednotnem sistemu, po družinskem in kulturnem poreklu.
V Evropo vstopamo vsi različni, vendar vsi enakopravni. S tem namenom so naši učenci spoznali panoramo Evropske unije in njene zakonitosti.
Z različnimi metodami in oblikami dela , bo tej tematiki vsak razred po svoji presoji posvetil eno ali dve šolski uri.; Kot so, prikaz filma, delavnice, socialne igre – strpnosti, obzirnosti; igre vzpostavljanja pozitivne komunikacije; igre poslušanja in razumevanja drugih;igre reševanja sporov. Obravnava literarnih del. Pisanje spisov . Uprizoritev dramatizacije, lutkovne predstave in pravljic. Z likovnim ustvarjanjem bomo izrazili občutja.
Seznanili se bomo s pomembnostjo človeških vrednot za Evropo. Nenazadnje bodo učenci imeli možnost komunikacije preko interneta v evropskem prostoru.
Sodelovali bomo tudi na literarnih in likovnih natečajih.
V torek 23. 03. ob 10. uri ,bodo tudi na naši šoli zapeli zvonovi. Pomladni dan v Evropi bomo obeležili s proslavo;
Z MAVRICO RAZLIČNOSTI BOMO SIMBOLIZIRALI MEDSEBOJNO DRUGAČNOST, RAZLIČNOST IN NUJNOST SOŽITJA MED VSEMI.

Sonja Breznik Apostolovič

POMLADNI DAN V EVROPI 2004
SPRING DAY IN EUROPE
NA OŠ POHORSKEGA ODREDA V SLOVENSKI BISTRICI

Prišel je prvi maj 2004, eden najpomembnejših prelomnih trenutkov razvoja naše mlade države. Tega dne smo skupaj z devetimi drugimi evropskimi državami postali polnopravni člani Evropske unije, družine po jeziku, kulturi in zgodovini raznolikih držav in narodov, ki jih povezuje skupna zavezanost k miru, demokraciji in trajnemu napredku.

Kadar stojimo na pragu novega in neznanega, smo običajno negotovi, zaradi življenja v relativno majhni državi pa si komaj lahko predstavljamo enoten skoraj 500-milijonski trg dela ter skupni gospodarski in izobraževalni prostor. Evropa prihodnosti je izziv za nas, še posebej za naše učence, bodoče evropske državljane, ki bodo imeli možnost in priložnost svoje znanje in življenjske cilje uresničevati v povsem novih, kvalitetnejših pogojih izobraževanja, dela in življenja.

Prav zaradi širitve Evrope je že v lanskem letu nastala ideja o Pomladnem dnevu v Evropi, kar je skupno poimenovanje za najrazličnejše aktivnosti v 6000 evropskih osnovnih in srednjih šolah, s katerimi smo želeli pritegniti mlade k spoznavanju dosedanjih in bodočih članic EU, k razmišljanju o prihodnosti, k spoznavanju kulturne in jezikovne raznolikosti in jih spodbujati k povezovanju z učenci, bodočimi prijatelji in evropskimi sodržavljani.

Projekt naj bi vzpodbujal javno razpravo mladih o življenju in delu v evropski skupnosti. Tudi naša šola se je pridružila 179 slovenskim šolam.
Naš projekt smo imenovali : VSI RAZLIČNI – VSI ENAKOPRAVNI.
Projekt naj bi vzpodbudil razmišljanje vseh učencev in učiteljev naše šole k proučevanju socialnih veščin in vrednot. Zavedamo se, da le človek, ki je toleranten do soljudi, sprejema drugačnost in je sposoben dojeti različnost.

SKUPNI CILJI teh aktivnosti so:
• spoznavanje in zavedanje lastnih kvalitet in vrednot (zgodovine, jezika)
• odkrivanje pomena evropskega zbliževanja
• spoznavanje kulturne, jezikovne, narodnostne in geografske raznolikosti bodoče Evrope
• spoznavanje pomena miru, demokracije, svobode, verske in rasne strpnosti, enakopravnosti in solidarnosti
• navezovanje prijateljskih stikov, iskanje partnerskih šol v »tujini« (dolgoročnejši cilj)
• usmerjanje pozornosti na pozitivne lastnosti drugih ljudi
• spodbujanje tolerance in spoštovanje drugačnosti
• rušenje ovir med učenci in širjenje načel strpnosti
• vplivanje na izboljšanje odnosov, zmanjšanje napetosti in konfliktov med učenci
• ugotoviti, da znanje dobi pravo vrednost šele takrat, ko je obogateno s človeškimi vrednotami

Povabili smo vse učence in učitelje naše šole, da so se vključili v najrazličnejše aktivnosti in tako obeležili pomemben zgodovinski trenutek. Vsak razred je temu projektu posvetil eno ali dve šolski uri.

Kaj smo naredili?
Zaradi naših aktivnosti ni zastalo naše vsakodnevno vzgojno-izobraževalno delo. Nasprotno, ideje in cilje Pomladnega dne smo aktualizirali in vključili v pouk ali oddelčne ure v obliki razprav, motivirali učence za pripravo govornih nastopov, referatov ali plakatov o širitvi EU in novih (starih) članicah.

Želeli smo, da bi bilo v času od 23. 3. do 9.5. 2004 pri pouku zaznali več »evropskih« raznolikosti, več spoznanja, da nas čaka mavrična podoba sveta, kjer je prostor za različne barve kože, verovanja in kulturna izročila.
V torek 23. 3. ob 10. uri so tudi na naši šoli zapeli zvonovi miru, prijateljstva in strpnosti. Ponosno je poleg slovenske himne donela tudi evropska. Dvignili sta se slovenska in evropska zastava. Fanfare so zaigrale, ko smo s pisano sceno (mavrica različnosti) simbolizirali medsebojno drugačnost, različnost in nujnost sožitja med vsemi.
Nastajali so likovni izdelki, učenci so risali tudi na asfaltne ploščadi.
Pisne naloge pri materinščini in tujih jezikih, so bogato služile svojemu namenu.
Zelo pestro je bilo pri pripravi značilnih jedi posamezne evropske države.
Učenci so s pomočjo svojih mentorjev spoznavali evropske standarde varovanja okolja, pripravljali so statistične podatke o sedanji in bodoči EU (naravoslovno-matematični predmeti).
Vstop v Europo smo obeležili z zasaditvijo drevesa (lipe) v okolici šole.
Spominske minute smo posvetili preko šolskega radia.
Omogočili smo učencem, ki jim slov. jezik ni materinščina, da so spregovorili v svojem jeziku…
V knjižnici in v avli šole smo pripravili tematsko razstavo od 14. do 21.4.2004

Metode in oblike dela:

- prikaz filma
- delavnice in socialne igre o strpnosti, obzirnosti
- igre za vzpodbujanje pozitivne komunikacije
- igre za vzpodbujanje in poslušanja in razumevanja drugih
- igre za reševanje sporov
- obravnava literarnih del
- pisanje spisov, lastnih doživetij…
- uprizoritev dramatizacije, lutkovne predstave in pravljic
- izdelava likovnih izdelkov
- pripovedovanje interakcijskih zgodb
- sodelovanje na literarnih in likovnih natečajih

Prihodnost je pred vrati. Vstopamo vanjo radovedni in samozavestni!


Zahvaljujemo se vam za sodelovanje in vam želimo prijeten Pomladni dan v Evropi 2004!

Koordinacijska skupina:
Sonja Breznik APOSTOLOVIČ, Vili KRAJNC, Aleška FARAZIN, Mateja KREGAR, Janez ÜLEN,


Slovenska Bistrica, maj 2004