VIZ Vrtec Mavrica Izola
POMLADNI DAN 2004

Dejavnosti:

Projekti v oddelkih:
Odkrivamo Evropo s pesmijo in plesom, (Vanja in Verina)
o Zbiranje ljudskih pesmi s sodelovanjem staršev,
o Spoznavanje narodnih noš Evrope,
o Ples v narodnih nošah,
o Petje ljudskih pesmi
o Razstava;
Kam potujemo? (Nataša in Iris)
o Zbiranje Evropskih zemljevidov;
Povedka O Belih deklicah (Tatjana in Anđelka);
Srečanje s pisateljem Vanja Pegan, predstavitev otroške knjige napisane v slovenskem in italijanskem jeziku, Citronček (starejše skupine v Livadah);
Države Evrope, Obisk turistične agencije; (Tanja in Majda)
Kje so pravljice doma? (Ksenija in Dalija)
o Zbiranje materiala o Evropi; Razstava;
o e-sodelovanje z vrtci v Grčiji, Turčiji in dvema v Romuniji;

Projekti na nivoju vrtca:
1.maj: 350 dežnikov za Evropo

Praznovanje pomladnega dne 23.3. od 10.00 ure naprej:
Zvon miru
• Oda radosti, prižiganje kresničk, rajanje
• Delavnice: barvanje zastav, izdelovanje cvetnih venčkov, izdelovanje vetrnic, spuščanje milnih mehurčkov na prostem

VIZ VRTEC MAVRICA IZOLA

OF 15, 6310 Izola

tel.: +386 / 05 / 641 85 13

fax: +386 / 05 / 641 85 40

AKTIVNOSTI EVROPSKEGA POMLADNEGA DNE

1. Danica Brožič, vzgojiteljica
Romana Savanovič, pomočnica vzgojiteljice
Starost otrok: 2-3 leta

GLOBALNI CILJI:

- Oblikovanje osnove za dojemanje zgodovinskih sprememb

- Spoznavanje medkulturnih razlik

 

RAZVOJNI CILJI:

a) ČUSTVENI RAZVOJ

 - Vzpodbujati k veselemu razpoloženju ob skupnem praznovanju

b) SOCIALNI RAZVOJ

 - Vzpodbujati k sodelovanju z drugimi

c) SPOZNAVNI RAZVOJ

 - Seznaniti z nekaterimi pojmi

d) GIBALNI RAZVOJ

 - Razvijati grobo motoriko (lovljenje mehurčkov)

 - Razvijati fino motoriko (risanje)

 

POBUDA

-IZVOR POBUDE

Pobuda je nastala v slovenski projektni skupini Pomladni dan 2004. Na pobudo ravnateljice Tatjane Kodarin smo se na sestanku vodij Timov dogovorili, da projekt razširimo na vse skupine, ki želijo sodelovati.

-ŠIRJENJE POBUDE

Na sestanku Tima 1-3 let smo se dogovorili, da sodelujemo vse skupine, tudi najmlajši na primeren način.

-SKICIRANJE

- Dogovorili smo se, da sodelujemo z »Zvonom miru«.

- Otroci prinašajo v vrtec milne mehurčke, ki jih bodo pihali na Pomladni dan 2004 (23.03.2004).

 

NAČRT:

 

1. DELNA NALOGA

2. DELNA NALOGA

3. DELNA NALOGA

KAJ?

ZVON MIRU

PIHANJE MEHURČKOV

BARVANJE ZASTAVIC

KAKO?

POZVONITI

PIHANJE, LOVLJENJE

BARVANJE

KJE?

VEČNAMENSKEM PROSTORU VRTCA ŠKOLJKA

VEČNAMENSKEM PROSTORU

VEČNAMENSKEM PROSTORU

KDAJ?

23.03.2004, TOČNO OB 10h

23.03.2004, OB 10.30

23.03.2004, 10.40

KDO?

VZGOJITELJICA DANICA BROŽIČ

VZGOJITELJICA, POMOČNICA VZG. IN OTROCI

OTROCI

S ČIM?

»ZVON MIRU«

MILNI MEHURČKI

FLOMASTRI IN ZASTAVICE

ZAKAJ?

DA PRIKAŽEMO SIMBOLIČEN PRIČETEK POMLADNEGA DNE IN PROSLAVIMO DAN ZEMLJE

DA SE RAZVESELIJO OTROCI

DA SPOZNAMO ZASTAVE EVROPSKE SKUPNOSTI


 

IZVEDBA:

-Otroke sem najprej seznanila z nekaterimi pojmi in jim razložila potek praznovanja. Vedeli smo, da bomo vsi skupaj praznovali v večnamenskem prostoru enote Školjka.

- 23.03.2004 smo odšli v večnamenski prostor in točno ob desetih smo pozvonili na »zvon miru«. Sledila je minuta tišine.

- Prisluhnili smo programu: Oda radosti, ples otrok v primorskih narodnih nošah, ogledali smo si zastave in plakate

- Delo v delavnicah: Najmlajši smo pihali mehurčke, pri tem so sodelovali tudi večji otroci

- Nekateri otroci naše skupine so se pridružili delavnici, kjer so barvali zastavice.

 

SKLEPNI DEL:

- Otroci so odšli z nekaterimi vtisi o zastavah, grbih, državah in tudi izdelki (zastavami).

 

VREDNOTENJE:

- Cilji so bili postavljeni na splošno, vendar nudijo dovolj možnosti, da cilje razširim še na druge vsebine čez celo vrtčevo leto, predvsem pa v čas 8. Ciciolimpiade in spontano med igrami.

 Danica Brožič

 

2.Dajana Hrast-Vončina, vzgojiteljica

Zdenka Gačnik, pomočnica vzgojiteljice

Starost otrok: 11-28 mesecev

 

POMLADNI DAN 23.03.2004

 

Naša skupina je ena izmed najmlajših v vrtcu Mavrica – enote Školjka. Otrok je 14, starosti od 11 do 28 mesecev. Praznovanje pomladnega dne smo pričeli z zvonjenjem. Ko so ga otroci zaslišali, niso le utihnili in prisluhnili, temveč tudi obmirovali, a le dokler niso z očmi našli vir zvonjenja – zvonček. Vsak otrok je tudi sam pozvonil z njim. Otroci so kar ploskali od navdušenja.

Ker vreme ni bilo nič kaj pomladno in nam je narava poklonila še nekaj mraza, vetra in dežja, smo si pomlad pričarali kar na hodniku. Otroci so pihali milne mehurčke in jih predvsem lovili. To jim je bilo bolj všeč in manj naporno,  predvsem najmlajšim. Starejši pa so se trudili usklajevati gibanje roke, oči in usmerjati sapo, da so napihali milne mehurčke in ko se jim je to posrečilo, so bili silno navdušeni in ponosni.

Dajana Hrast-Vončina

 

3.Martina Langus, dipl.vzgojiteljica

Nadia Spanó, pomočnica vzgojiteljice

Starost otrok: 2-3 let

 

PRAZNOVANJE PRVEGA POMLADNEGA DNE

 

Z skupino otrok starih od dveh do treh let, smo odšli v večnamenski prostor v vrtcu. Pridružili smo se ostalim otrokom ter pozvonili z zvončkom. Za minuto smo utihnili in opazovali otroke. Med petjem pesmi naslovljene Oda radosti so otroci z dvignjenimi rokami sledili gibanju starejših otrok. Nekateri so se le zibali. Otroci so postali nemirni, zato smo zapustili večnamenski prostor in se pridružili praznovanju na pavilijonu. Praznovali smo z mlajšimi otroki. Pihali smo milne mehurčke, plesali, skakali in tekali po prostoru. Otroci so se razveselili ogromnih pisanih mehurčkov. Lovili so jih, jih pokali ter se zasmejali ko so jih ti zmočili. Praznovanje smo zaključili pred kosilom. Med kosilom so otroci glasno razpravljali o dogajanju v vrtcu.

Martina Langus

4.Nosilki projekta: Nataša  Muženič

 Iris Furlanič Zonta

Starost otrok: 4-5 let

PROJEKT "KAM POTUJEMO"

 

UDELEŽENCI : 4- 5 letni otroci

 starši otrok

 strokovni delavci vrtca Mavrica Izola

 

CILJI : *otrok razvija interes in zadovoljstvo ob odkrivanju širšega sveta

 zunaj domačega okolja

 *otrok rabi izraze za opisovanje položaja in se nauči orientacije

NAČELO : načelo multikulturalizma

 

IZVEDBA:

Za pobudo izvedbe projekta nam je služil "Pomladni dan Evrope" -23.03.04, ki nam ga je predstavila ga. Ksenija in bližnji vstop Slovenije v EU.

Otroci večkrat slišijo, vidijo, ob gledanju TV, poslušanju radia, o Evropi.
«Kje in kaj je to?«, so naju večkrat vprašali otroci. Njihovo vedoželjnost in praznovanje pomladi sva izkoristili za izvedbo projekta.

Evropo bomo spoznavali z zbiranjem, prinašanjem zemljevidov, zastav, fotografij evropskih mest in z razobešanjem, primerjanjem zbranega materiala ugotavljali,kam potujemo.

Pomladni dan Evrope smo praznovali skupaj z otroci iz Enote Školjka – izdelovali smo cvetlične venčke, spuščali milne mehurčke in barvali zastave evropskih držav. Po izvedenem "Pomladnem dnevu Evrope" smo z raziskovanjem evropskih držav nadaljevali - še vedno zbiramo zemljevide (tudi otroci so narisali svoj zemljevid Evrope) in kataloge ter fotografije. Na zemljevidu Evrope se že kar dobro orientiramo- poleg naše Slovenije prepoznamo Italijo - škorenj, Avstrijo, Španijo – nesreča vlaka, Finsko - Božiček, Francija - Disneyland in seveda Hrvaško - našo sosedo, ki pa še ni v Evropi.

S starši in otroci smo se dogovorili, da vstop Slovenije v Evropo praznujemo tudi mi z odprtjem dežnikov 1. 05. 04 ob 12.00 uri. SREČNO!

Nataša Muženič

5.Sodelujoče: 

Sodelujoče: Neva Zonta Južnič
Nada Fornazarič
Dorina Lorencon
Jasmin Jukič Ilnikar
Alenka Rehberger
Oljeta Mikac
Maja Kodarin
Milena Cassol
Milena Žilič

POMLADNI DAN V EVROPI

Vključili smo se v projekt Pomladni dan v Evropi. Aktivnosti, ki smo jih izvedli, so potekale od 23. do 26.03. 2004. Z otroki smo ob atlasu, globusu in zemljevidu poimenovali EVROPSKE države. Spoznali smo njihove simbole, izdelali zastave, se pogovarjali o značilnostih posamezne države, poslušali glasbo……
23.03. smo ob 10.uri pozvonili z zvončkom miru, 24.03. nas je obiskal pisatelj g. Vanja Pegan, ki je otrokom predstavil svoj poklic in pripomočke, ki jih potrebuje pri svojem delu.

Predstavil je zgodbo MESTO 2000. Posebnost njegovih knjig je, da so dvojezične.
Otroci so svoje občutke izlili na papir in pripravili razstavo likovnih ustvaritev.
26.03. ob zaključku, so otroci napihnili »mavrico« balonov, se z njimi poigrali, nekaj pa »poslali« (spustili v zrak) svojim prijateljem v druge države sveta.

 

Projekt: Kje so pravljice doma?

Ker vsakodnevno pred počitkom prebiramo pravljice, smo pričeli ugotavljati, od kod so avtorji najljubših pravljic, slikanic doma. Nastal je evropski pravljični zemljevid.

Zbiranje materiala o Evropi, razstava

S pomočjo vzgojiteljic iz Romunije (Baia Mare) in Grčije (Marathon) smo po elektronski in klasični pošti prejeli kar nekaj materiala o predstavitvi Romunije in Grčije. Otroci so se še posebno razveselili paketa iz Grčije, v katerem so bile tudi sladkarije. Zadovoljni so še sami pripravili zbirko izdelkov in propagandnega materiala, ki smo ga dobili na TIC Izola ter vse poslali vrstnikom v Grčijo.

Zbrani material smo razstavili na hodniku pred igralnico.

Akcija: Dežniki za Evropo

Pridružili smo se vrstnikom po Evropi, ki so 1.maja točno ob poldne odprli svoje dežnike in s tem pozdravili širitev oz. pristop novih članic v EU.

Ksenija Dujec

7.Vanja Pirih-Kravanja, vzgojitelljica

  Verina Prodan, pomočnica vzgojiteljice

Starost otrok: 3-5 let

SPOZNAVAJMO EVROPO S PESMIJO IN PLESOM 

UTEMELJITEV

Pomladni dan v Evropi je pobuda, ki med mladimi pospešuje učenje in razpravljanje o Evropski Uniji.

Dogodki in aktivnosti pomladnega dne omogočajo partnersko povezovanje širom Evrope.

Cilj našega projekta je postopoma seznaniti se s širšo družbo in kulturo.

CILJI:

UMETNOST: - doživljanje umetnosti kot del družabnega in kulturnega življenja

 - opazuje in prepoznava posebnosti v glasbi in plesu

DRUŽBA: postopoma se seznaniti s širšo družbo in kulturo

JEZIK:  spoznava razlike in podobnosti med ljudmi preko liter. zvrsti.

NARAVA: si oblikuje predstavo o Evropi

 

NAČELO

2.3 NAČELO MULTIKULTURALIZMA

·        Upoštevanje načela multikulturalizma na ravni dejavnosti, ki naj otrokom omogočajo izkušnje in spoznanja o različnosti sveta

 

NAČRT IN IZVEDBA

 

 

1.DELNA NALOGA

2. DELNA NALOGA

3. DELNA NALOGA

4. DELNA NALOGA

5. DELNA NALOGA

KAJ?

Spoznati narodne noše (slovenske, finske)

Seznaniti se s pesmijo »Oda radosti«;

Barvanje zastav in zemljevidov;

Izdelovanje pomladnih venčkov;

Spuščanje milnih mehurčkov

Spoznati ljudske pesmi naših babic

Spoznati ples naših babic;

Spoznati plese, ki izhajajo iz drugih dežel (Finske)

Priprava za nastop

KAKO?

Z vodenjem, pogovori, lastno aktivnostjo

Z opazovanjem, s pogovori, z vodenjem, z lastno aktivnostjo, s predstavitvijo

S pogovori, z lastno aktivnostjo, z vodenjem

Z lastno aktivnostjo, z vodenjem

S predstavitvijo, z lastno aktivnostjo

KJE?

Vrtec Mavrica Izola, igralnica

Jedilnica, hodnik, igrišče

Igralnica

Igralnica

Jedilnica

KDAJ?

22.03.2004

23.03.2004

24.03.2004

25.03.2004

26.03.2004

KDO?

Otroci,

vzg.,

pom. vzg.

Otroci,

vzg.,

pom. vzg., vodja enote

Otroci,

vzg.,

pom. vzg.

Otroci,

vzg.,

pom. vzg.

Otroci,

vzg.,

pom. vzg.

S ČIM?

Revije, knjige, plakati, atlasi, brošure

Barvice, lepila, CD, CD predvajalnik, škarje, kolaž, platno, flomastri, zvonci, milnica

Knjige, brošure

Knjige, atlasi

CD predvajalnik

ZAKAJ?

Da razvijejo interes in zadovoljstvo ob odkrivanju širšega sveta zunaj domačega okolja

Da razvijejo interes in zadovoljstvo ob odkrivanju širšega sveta zunaj domačega okolja

Da spoznava razne ljudske pesmi in se vanje vživlja

Da se vživlja v ples naših babic in v položaj drugih ljudi, ki izhajajo iz drugih dežel (Finska)

Da bi ponovili pevsko in plesno predstavo našim vrstnikom

Vanja Pirih Kravanja

8.Tanja Tavčar, vzgojiteljica

  Majda Rijavec, pom. vzgojiteljice

  Starost: 3-4 let

POMLADNI DAN V EVROPI

·        OBISK ITALIJANSKEGA VRTCA

Otroci so se med seboj družili preko igre, katera je potekala glede na različnost jezikov, sproščeno. Pripravili smo kratek program, skupaj smo zapeli in zaplesali. Dogovorili smo se, da bomo z druženji nadaljevali. Izročili smo jim darilo in se poslovili.

 

Tanja Tavčar