![]() |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
VIZ
Vrtec Mavrica Izola
POMLADNI DAN 2004 Dejavnosti: Projekti v oddelkih: Projekti na nivoju vrtca:
VIZ VRTEC MAVRICA IZOLA OF 15, 6310 Izola tel.: +386 / 05 / 641 85 13 fax: +386 / 05 / 641 85 40 AKTIVNOSTI EVROPSKEGA POMLADNEGA DNE 1. Danica Brožič, vzgojiteljica GLOBALNI
CILJI: - Oblikovanje osnove za dojemanje zgodovinskih sprememb - Spoznavanje medkulturnih razlik RAZVOJNI
CILJI: a) ČUSTVENI RAZVOJ - Vzpodbujati k veselemu razpoloženju ob skupnem praznovanju b) SOCIALNI RAZVOJ - Vzpodbujati k sodelovanju z drugimi c) SPOZNAVNI RAZVOJ - Seznaniti z nekaterimi pojmi d) GIBALNI RAZVOJ - Razvijati grobo motoriko (lovljenje mehurčkov) - Razvijati fino motoriko (risanje) POBUDA -IZVOR POBUDE Pobuda je nastala v slovenski projektni skupini Pomladni dan 2004. Na pobudo ravnateljice Tatjane Kodarin smo se na sestanku vodij Timov dogovorili, da projekt razširimo na vse skupine, ki želijo sodelovati. -ŠIRJENJE
POBUDE Na sestanku Tima 1-3 let smo se dogovorili, da sodelujemo vse skupine, tudi najmlajši na primeren način. -SKICIRANJE - Dogovorili smo se, da sodelujemo z »Zvonom miru«. - Otroci prinašajo v vrtec milne mehurčke, ki jih bodo pihali na Pomladni dan 2004 (23.03.2004). NAČRT:
IZVEDBA: -Otroke sem najprej seznanila z nekaterimi pojmi in jim razložila potek praznovanja. Vedeli smo, da bomo vsi skupaj praznovali v večnamenskem prostoru enote Školjka. - 23.03.2004 smo odšli v večnamenski prostor in točno ob desetih smo pozvonili na »zvon miru«. Sledila je minuta tišine. - Prisluhnili smo programu: Oda radosti, ples otrok v primorskih narodnih nošah, ogledali smo si zastave in plakate - Delo v delavnicah: Najmlajši smo pihali mehurčke, pri tem so sodelovali tudi večji otroci - Nekateri otroci naše skupine so se pridružili delavnici, kjer so barvali zastavice. SKLEPNI DEL: - Otroci so odšli z nekaterimi vtisi o zastavah, grbih, državah in tudi izdelki (zastavami). VREDNOTENJE: - Cilji so bili postavljeni na splošno, vendar nudijo dovolj možnosti, da cilje razširim še na druge vsebine čez celo vrtčevo leto, predvsem pa v čas 8. Ciciolimpiade in spontano med igrami. Danica Brožič
2. Zdenka Gačnik, pomočnica vzgojiteljice Starost otrok: 11-28 mesecev POMLADNI DAN 23.03.2004
Naša skupina je ena izmed najmlajših v vrtcu Mavrica
– enote Školjka. Otrok je 14, starosti od 11 do 28 mesecev. Praznovanje
pomladnega dne smo pričeli z zvonjenjem. Ko so ga otroci zaslišali, niso
le utihnili in prisluhnili, temveč tudi obmirovali, a le dokler niso z
očmi našli vir zvonjenja – zvonček. Vsak otrok je tudi sam pozvonil z
njim. Otroci so kar ploskali od navdušenja. Ker vreme ni bilo nič kaj pomladno in nam je narava
poklonila še nekaj mraza, vetra in dežja, smo si pomlad pričarali kar
na hodniku. Otroci so pihali milne mehurčke in jih predvsem lovili. To
jim je bilo bolj všeč in manj naporno,
predvsem najmlajšim. Starejši pa so se trudili usklajevati gibanje
roke, oči in usmerjati sapo, da so napihali milne mehurčke in ko se jim
je to posrečilo, so bili silno navdušeni in ponosni. Dajana
Hrast-Vončina 3.Martina Langus, dipl.vzgojiteljica Nadia Spanó, pomočnica vzgojiteljice Starost otrok: 2-3 let PRAZNOVANJE
PRVEGA POMLADNEGA DNE
Z skupino otrok starih od dveh do treh let, smo
odšli v večnamenski prostor v vrtcu. Pridružili smo se ostalim otrokom
ter pozvonili z zvončkom. Za minuto smo utihnili in opazovali otroke.
Med petjem pesmi naslovljene Oda radosti so otroci z dvignjenimi rokami
sledili gibanju starejših otrok. Nekateri so se le zibali. Otroci so postali
nemirni, zato smo zapustili večnamenski prostor in se pridružili praznovanju
na pavilijonu. Praznovali smo z mlajšimi otroki. Pihali smo milne mehurčke,
plesali, skakali in tekali po prostoru. Otroci so se razveselili ogromnih
pisanih mehurčkov. Lovili so jih, jih pokali ter se zasmejali ko so jih
ti zmočili. Praznovanje smo zaključili pred kosilom. Med kosilom so otroci
glasno razpravljali o dogajanju v vrtcu. Martina Langus 4.Nosilki projekta: Nataša Muženič Iris Furlanič Zonta Starost otrok: 4-5 let PROJEKT "KAM POTUJEMO"UDELEŽENCI : 4- 5 letni otroci starši otrok strokovni delavci vrtca Mavrica Izola CILJI : *otrok razvija interes in zadovoljstvo ob odkrivanju širšega sveta zunaj domačega okolja *otrok rabi izraze za opisovanje položaja in se nauči orientacije NAČELO : načelo multikulturalizma IZVEDBA: Za pobudo izvedbe projekta nam je služil "Pomladni dan Evrope" -23.03.04, ki nam ga je predstavila ga. Ksenija in bližnji vstop Slovenije v EU. Otroci večkrat
slišijo, vidijo, ob gledanju TV, poslušanju radia, o Evropi. Evropo bomo spoznavali z zbiranjem, prinašanjem zemljevidov, zastav, fotografij evropskih mest in z razobešanjem, primerjanjem zbranega materiala ugotavljali,kam potujemo. Pomladni dan Evrope smo praznovali skupaj z otroci iz Enote Školjka – izdelovali smo cvetlične venčke, spuščali milne mehurčke in barvali zastave evropskih držav. Po izvedenem "Pomladnem dnevu Evrope" smo z raziskovanjem evropskih držav nadaljevali - še vedno zbiramo zemljevide (tudi otroci so narisali svoj zemljevid Evrope) in kataloge ter fotografije. Na zemljevidu Evrope se že kar dobro orientiramo- poleg naše Slovenije prepoznamo Italijo - škorenj, Avstrijo, Španijo – nesreča vlaka, Finsko - Božiček, Francija - Disneyland in seveda Hrvaško - našo sosedo, ki pa še ni v Evropi. S starši in otroci smo se dogovorili, da vstop Slovenije v Evropo praznujemo tudi mi z odprtjem dežnikov 1. 05. 04 ob 12.00 uri. SREČNO! Nataša Muženič 5.Sodelujoče: Sodelujoče: Neva Zonta Južnič POMLADNI DAN V EVROPI Vključili smo se v projekt Pomladni dan v Evropi. Aktivnosti,
ki smo jih izvedli, so potekale od 23. do 26.03. 2004. Z otroki smo ob
atlasu, globusu in zemljevidu poimenovali EVROPSKE države. Spoznali smo
njihove simbole, izdelali zastave, se pogovarjali o značilnostih posamezne
države, poslušali glasbo…… Predstavil
je zgodbo MESTO 2000. Posebnost njegovih knjig je, da so dvojezične.
Projekt:
Kje so pravljice doma? Ker vsakodnevno pred počitkom prebiramo pravljice, smo pričeli ugotavljati, od kod so avtorji najljubših pravljic, slikanic doma. Nastal je evropski pravljični zemljevid. Zbiranje
materiala o Evropi, razstava S pomočjo vzgojiteljic iz Romunije (Baia Mare) in Grčije (Marathon) smo po elektronski in klasični pošti prejeli kar nekaj materiala o predstavitvi Romunije in Grčije. Otroci so se še posebno razveselili paketa iz Grčije, v katerem so bile tudi sladkarije. Zadovoljni so še sami pripravili zbirko izdelkov in propagandnega materiala, ki smo ga dobili na TIC Izola ter vse poslali vrstnikom v Grčijo. Zbrani material smo razstavili na hodniku pred igralnico. Akcija:
Dežniki za Evropo Pridružili smo se vrstnikom po Evropi, ki so 1.maja točno ob poldne odprli svoje dežnike in s tem pozdravili širitev oz. pristop novih članic v EU. Ksenija
Dujec 7. Verina Prodan, pomočnica vzgojiteljice Starost
otrok: 3-5 let SPOZNAVAJMO EVROPO S PESMIJO IN PLESOM
UTEMELJITEV
Pomladni dan v Evropi je pobuda, ki med mladimi pospešuje učenje in razpravljanje o Evropski Uniji. Dogodki in aktivnosti pomladnega dne omogočajo partnersko povezovanje širom Evrope. Cilj našega projekta je postopoma seznaniti se s širšo
družbo in kulturo. CILJI: UMETNOST: - doživljanje umetnosti kot del družabnega in kulturnega življenja - opazuje in prepoznava posebnosti v glasbi in plesu DRUŽBA: postopoma se seznaniti s širšo družbo in kulturo JEZIK: spoznava razlike in podobnosti med ljudmi preko liter. zvrsti. NARAVA: si oblikuje predstavo o Evropi NAČELO
2.3 NAČELO MULTIKULTURALIZMA ·
Upoštevanje
načela multikulturalizma na ravni dejavnosti, ki naj otrokom omogočajo
izkušnje in spoznanja o različnosti sveta NAČRT
IN IZVEDBA
Vanja Pirih Kravanja
8.Tanja Tavčar, vzgojiteljica Majda Rijavec, pom. vzgojiteljice
Starost: 3-4 let POMLADNI DAN V EVROPI
· OBISK ITALIJANSKEGA VRTCA Otroci so se med seboj družili preko igre, katera je potekala glede na različnost jezikov, sproščeno. Pripravili smo kratek program, skupaj smo zapeli in zaplesali. Dogovorili smo se, da bomo z druženji nadaljevali. Izročili smo jim darilo in se poslovili.
Tanja Tavčar
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||