Projekt
nacionalnega programa e izobraževanja za člane društev
gluhih in naglušnih v Sloveniji
Sofinancer: Ministrstvo za informacijsko družbo Projektna skupina: · Prijavitelj projekta: Zveza gluhih in naglušnih Slovenije · Koordinator projekta: Center za razvoj študija na daljavo, Univerza v Mariboru s svojimi notranjimi partnerji: doc. dr. Matjaž DEBEVC, Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, Maribor · Partner: Zavod MIRK, Alenka Makuc s skupino učiteljev in drugimi izvajalci (RACIO, Celje) Cilj je izvedba:
Rezultati projekta: Seminarji
in učna spletna stran bo predstavljala dopolnitev obstoječe
spletne strani društva in dostop za gluhe v Sloveniji do povsem
nove metode učenja. Tako bi šola za usposabljanje gluhih in
naglušnih oseb za delo in življenje pridobila povsem novo orodje in bi
lažje zasledovala poslanstvo, da se s prilagojenimi programi premaguje
socialna izolacija, kreira razvoj motivacije z izobraževanjem in
ustvarjajo pogoji za razvoj osebnosti gluhih slovenskih prebivalcev. Projekt e izobraževanja smatramo kot prvi korak v smeri realiziranja nacionalnega programa za gluhe in naglušne v Sloveniji, ki naj bi dolgoročno omogočil dvigniti raven znanja razumevanja pisane besede ter uporabe informacijske in telekomunikacijske tehnologije za člane društev na področju gluhih in naglušnih Slovenije, kar bo spodbudilo razvoj Slovenije v smeri informacijske družbe oziroma družbe znanja in njen nadaljnji gospodarski in družbeni razvoj. Tudi posredovanje učne snovi lahko poteka z različnimi mediji npr. tiskanimi ali računalniškimi. Zato je e‑izobraževanje lahko tudi oblika indirektnega izobraževanja, ki omogoča, da se učenci izobražujejo doma, v domačem okolju, in ni potrebno, da se v času izobraževanja vedno selijo v bližino centra za izobraževanje. Lahko pa obiskujejo tudi študijske centre, ki so razvrščeni po celi državi in se posvetujejo s svojimi tutorji glede učne snovi. Med možnostmi, ki so na razpolago pri E-learning, bi v letu 2001 realizirali najprej seminarje za uporabo informacijske in telekomunikacijske tehnologije ter kasneje predelavo enega izobraževalnega programa na nivo, ki omogoča delno učenje od doma za gluhe in naglušne. Tako bi del učnega gradiva predelali na nivo spletnega gradiva, ki bi omogočalo ob klasičnem prebiranju tudi pretakanje interaktivnega gradiva na domači računalnik, kjer je na razpolago kombinacija video posnetkov, teksta in grafičnih prikazov, ki lajšajo učenje. Društva dobijo tako vlogo posrednika (omogočanja dostopa svojim članom) za pomoč pri pridobivanju in zajemanju znanja s pomočjo e‑izobraževanja in pridobijo kvaliteten informacijski vir v spletu
|