Video podprta spletna družba v Sloveniji

S pomočjo evropskega programa PHARE ACCESS Center za razvoj študija na daljavo Univerze v Mariboru skupaj z Zavodom za projektno in raziskovalno delo na omrežju Internet MIRK ter s partnerji iz Estonije in Madžarske nudi nove rešitve za posredovanja znanja ter širi najnovejše raziskovalne dosežke na področju uporabe videokonferenčnih sistemov za omrežje Internet.

Informacijska in telekomunikacijska tehnologija prodira v vse pore družbe. Tudi ljudje s posebnimi potrebami lahko mnogo pridobijo s pomočjo uporabe najsodobnejših tehnologij. Vendar se zanje kaže potreba po zagotovitvi izboljšanega dostopa do izobraževalnih tehnologij s ciljem, da bi jim omogočili izobraževanje tudi v domačem okolju. Poleg tega je s pomočjo izobraževanja in usposabljanja tutorjev  potrebno zagotoviti izboljšanje izobraževalnega procesa tudi na samih institucijah za izobraževanje in integracijo ljudi s posebnimi potrebami.

Univerza v Mariboru bo s svojim Centrom za razvoj študija na daljavo, MIRK ter tujimi partnerji ponudila v okviru projekta »Video Supported Online Communities – VISIOCOM«, ki ga podpira evropski program PHARE ACCESS, rešitve teh problemov. Institucije za izobraževanje in integracijo gluhih in težje naglušnih ter invalidov v Mariboru, Portorožu, Kamniku, Ljubljani, Estoniji in na Madžarskem bodo s pomočjo razvoja, testiranja in nadgradnje pridobile nove kvalitetne računalniške rešitve za dostop do informacij in za komunikacijo med uporabniki sistema, še posebej v okolju, kjer je uporaba teh tehnologij pod povprečjem uporabe v klasičnem okolju.  Uporabniki bodo dobili na voljo orodja za inovativno spletno večtočkovno videokonferenco (web videochat) in spletno podatkovno povezovanje namesto klasične videokonference, ki večinoma nudi prenos video in zvočnega signala. Projekt vključuje tudi izobraževanje in usposabljanje tuturjev za multipliciranje in posredovanje znanja na področju uporabe video podprtih tehnologij na institucijah za izobraževanje gluhih in težje naglušnih.

S pomočjo usposobljenih tutorjev in strokovnjakov bodo prikazane in demonstrirane dejanske možnosti za vključevanje ljudi s posebnimi potrebami v neposredno virtualno družbeno okolje iz izobraževalne institucije ali od doma, s čimer pridobijo nove možnosti za pridobivanje informacije, dodatno izobraževanje in lažjo medsebojno komunikacijo.

Vodja projekta, doc. dr. Matjaž Debevc, predstojnik Centra za razvoj študija na daljavo in docent na Fakulteti za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, je mnenja, da bo povezovanje in uporaba inovativne programske opreme, medijev in tehnoloških orodij omogočila večjo integracijo marginaliziranih skupin v družbeno okolje ter povečala možnosti njihovega vključevanja v proces izobraževanja na daljavo. Z enostavnejšo integracijo v normalno virtualno družbeno okolje se pričakuje tudi zmanjšanje pogostih psihosocialnih težav, povečana lastna samopodoba in večja samozavest marginaliziranih skupin pri komuniciranju z drugimi ljudmi.

Povezava na spletno stran projekta.