Uvodna stran

Naloge

Projekti

Organizacija

Projektna
skupina

Poročila z I*EARN konference

Zbrali smo poročila nekaterih udeležencev letne I*EARN konference, ki je potekala od 10. do 18. julija 1999 v Puerto Ricu. Ogledate si lahko tudi eno skromno sliko.

Branko Marčetič
Sebastjan Podgornik (I*EARN mladi)
Marjana Sitar

 

 

Branko MARČETIČ
SETrŠ Brežice
Bizeljska 45
BREŽICE

Poročilo z letne I*EARN konference
(10-18 julija 1999 v Puerto Ricu)

International Education And Resource Network (I*EARN) mreža šol je vsekakor najbolj globalna svetovna asociacija šol, ki ponuja ogrodje za kreativno sodelovanje šol na področju izobraževalnih projektov. Ponosni smo, da so tudi naša lastna prizadevanja prispevala k tako aktivni udeležbi naše dežele v tej odlični družbi.

Naj povem, da je bilo sodelovanje na letni I*EARN konferenci letos v Puerto Ricu enkratna izkušnja. Lepo je bilo doživljati uresničitev nekajletnih prizadevanj. Že to, da smo se okoli istih ciljev zbrali učitelji, dijaki in ostali iz več kot 40 držav, je bilo nekaj enkratnega. Sploh, ker smo zastopali tudi prizadevanja tistih, ki niso imeli priložnosti sodelovati na tem srečanju. Vsi dogodki so bili osredotočeni na spodbujanje mladih in njihovih učiteljev v dejavnosti, ki dejansko pomenijo spremembo na bolje.

V osmih dneh sva z Aljažem Gmajnarjem, dijakom Šolskega centra iz Brežic, uživala v izkušnjah kolegov in vrstnikov, ki so na preliminarnih srečanjih, v delavnicah in neobveznih prijateljskih srečanjih ter pogovorih prenašali svoje izkušnje in prizadevanja na ostale.

Udeležili smo se tudi sprejema, ki ga je v našo čast priredila privatna šola in župan portoriškega mesta Fajardo.

Pri tem smo promovirali tudi lastna prizadevanja skozi lastni projekt 'Planet Friendship', ki je eden najuspešnejših projektov v organizaciji I*EARN (uvrščen je namreč na drugo mesto v mednarodnem tekmovanju izobraževalnih projektov preko interneta).

Prebudilo se je veliko novih idej, ki jih bo potrebno uresničiti. Seveda pričakujemo tudi probleme, vendar smo zelo optimistični.

Vzpostavljenih je veliko novih kontaktov, dogovorjeni so tudi skupni projekti. Prepričan sem, da bodo tudi uresničeni, saj bi radi na prihodnjem srečanju pokazali še več. Izkušnje, ki smo jih pri tem pridobili, bomo z veseljem prenesli kolegom in dijakom na srečanjih in aktivnostih na republiški ravni (MIRK, regionalne I*EARN konference in podobno).

Dobili smo tudi nekaj didaktičnega materiala, ki ga bomo lahko praktično uporabili:

  • programski paket New Deal, ki omogoča poln dostop do Interneta tudi starejšim računalnikom
  • video kaseto in knjigo avtorja Georga Lucasa o novih načinih pristopa k učenju
  • zbrane komentarje najuspešnejših projektov v letošnjem letu

Aljaž Gmajnar je vestno dokumentiral dogajanja, tako da bodo tudi drugi imeli priložnost spoznati tovrstna prizadevanja. Pripravlja namreč prezentacijo dogodkov na I*EARN srečanju, ki jo bomo z veseljem pokazali na konferenci MIRK in ob drugih priložnostih (informativni dnevi, dejavnosti v okviru RO itd.). Pripravljamo tudi obisk mladinskega aktivista iz newyorškega I*EARN centra, ki bi še dodatno vzpodbudil dejavnosti na tem, za nekatere učitelje in večino dijakov, še nekoliko abstraktnem področju.

Radi bi se tudi zahvalili za podporo s strani MIRK-a , ki nam je omogočila sodelovanje na tako veličastni konferenci, kjer so dijaki in učitelji iz več kot 40 držav sveta pokazali, da spreminjanje sveta na bolje ni le utopija, temveč zelo realen in dosegljiv cilj, če se le vloži dosti volje in energije.

Z vrstniki po svetu delimo zavzetost za ideje in cilje ter upamo, da bomo tovrstno dejavnost skupaj s konferenco MIRK uvrstili tudi v nacionalni izobraževalni program, saj je tak visoko-interdisciplinarni način pridobivanja znanja preko sodelovanja v mednarodnih izobraževalnih projektih vsekakor stvar bližnje bodočnosti.

Nazaj na vrh

 

POROČILO O TRETJI LETNI KONFERENCI ZA I*EARN MLADINO

1. UVOD

V San Juanu, glavnem mestu Portorika, je med 11. in 17. julijem 1999 potekala peta letna I*EARN konferenca. Slovenija se je je udeležila s petčlansko ekipo, ki smo jo sestavljali: Alenka Makuc, Marijana Sitar, Aljaž Gmajnar, Brane Marčetič in Sebastijan Podgornik. Skladno s to konferenco je potekala tudi tretja letna konferenca za I*EARN mladino.

2. KONFERENCA

Program dela je bil običajen kot na konferencah do sedaj; razdeljen je bil na dva dela: plenarni del – predavanja in delavnice.

Nedelja, 11. julij 1999

Med sedmo in deveto uro zjutraj je bil prirejen sprejem, na katerem je vsak izmed udeležencev prejel material, med katerim je bil tudi program za prihajajoče dni.

Sledil je zajtrk, nato pa uradna otvoritev konference, ko so nas nagovorili ga. Catalina Pereira, predstavnica portoriškega guvernerja, dr. Gloria Guzman, predstavnica Ministrstva za šolstvo, in dr. Carlos Ramos, rektor Univerze v Portoriku.

Zelo smo bili navdušeni nad čudovito predstavitvijo tipične portoriške glasbe, ki nam jo je pripravila študentska glasbena skupina, imenovana Rondalla – Nueva Raices.

Po kosilu so nas študenti Univerze v Portoriku popeljali po celotnem univerzitetnem kompleksu. Razkazali so nam najpomembnejše stavbe, od knjižnice preko bazena do različnih fakultet, med čemer sem lahko ugotovil, da se fakultetni kompleksi v Portoriku precej razlikujejo od tistih doma. A precej bolj pomembno nam je bilo druženje s Portoričani samimi, s študenti, ki so nekatere od nas popeljali tudi izven ograj Univerze.

Po prihodu nazaj na Univerzo je sledila večerja, po njej pa prevoz v hotele, v katerih so nekateri v času konference bivali.

Ponedeljek, 12. julij 1999

Po zajtrku je eden od vodilnih mož I*EARN-a, g. Peter Copen, predstavil zgodovino in vizijo I*EARN-a. Po tem je sledil nastop skupine Sivorom, ki je prav tako navdušila. Nismo še vedeli, da nas bodo ta teden, preživet v Portoriku, domačini zabavali s svojim temperamentom ob najmanjši priložnosti.

Popoldne smo mladi imeli svoje prvo srečanje, ki sem ga kot predstavnik mladine ob pomoči ga. Elene Noguera i Pigem vodil kar sam. Dogovorili smo se, kaj bomo delali v prihajajočem tednu, in kar presenečeni smo bili, ko smo ugotovili, da smo za to porabili dve uri.

Po opravljenem delu smo povečerjali, nato pa so avtobusi popeljali udeležence konference do njihovih hotelov.

Torek, 13. julij 1999

Torkovo dopoldne smo mladi preživeli v mestu. Ogledali smo si največje znamenitosti glavnega mesta, predvsem pa smo se zadrževali v starem delu San Juana. Čeprav smo bili navdušeni, smo se morali kaj hitro vrniti, saj nas je na Univerzi, ki je bila od mesta, kjer smo se zadrževali, precej oddaljena, čakalo kosilo, po njem pa prve priprave na četrtkovo dopoldne, ko smo mladi prvič v zgodovini imeli plenarni del v svojih rokah. Priprave so se tako zavlekle, da smo skoraj ostali brez večerje.

Ta večer je bilo prvič poskrbljeno za zabavo. Imeli smo svečan sprejem, ki je bil namenjen predstavitvi enega izmed zagotovo najobširnejših I*EARN projektov, projekta “Laws of Life”, v katerem so mladi z vsega sveta v preteklem letu objavljali svoje eseje, v katerih so razmišljali o svetu, v katerem živijo. Precej sodelujočih se je konference tudi udeležilo, in tako so imeli priložnost svoje pisanje predstaviti navzočim kar osebno. Po sprejemu je sledila skromna pogostitev, po le-tej pa zabava, kot se za Karibe spodobi.

Sreda, 14. julij 1999

Sreda se je imenovala “Youth Day”, “Dan mladine”. Organizatorji so nas odpeljali v samo osrčje otoka, kar je pomenilo približno uro in pol vožnje po ovinkih med rastlinjem, kakršnega še nisem videl. Nad velikostjo in obsegom zelenja smo bili vsi navdušeni. Mestece Orocovis nas je toplo sprejelo, še posebej pa učenci šole, na kateri smo gostovali. Pripravili so nam svečan sprejem s častmi, katere bi pripisal prej predsedniku kot skupini mladih ljudi. A očitno so se še predobro zavedali, kdo je I*EARN mladina. Pozdravili so nas župan mesta, njegova žena, ki je vse tudi organizirala, ravnatelj šole, predstavnik njihove cerkve, nekaj malega pa sem moral – popolnoma nenapovedano – povedati tudi sam. Ob spremljavi glasbe Rickyja Martina, glavnega heroja portoriških melodij, nam je zaplesalo tudi nekaj učiteljic šole. Kmalu so nas naši prijatelji iz Orocovisa popeljali po mestu in nam ga razkazali. Ogled smo opravili kar peš, saj je mestece bilo bolj podobno vasici. Obisk mestne cerkve je bil toliko bolj zanimiv, ker je cerkev izmerjeno središče celotnega otoka, kar nam jo je predstavilo v popolnoma novi luči. Nadaljnje romanje po Orocovisu je prekinil močan naliv, ki je tipičen za tropske kraje in po predavanjih v slovenskih srednjih šolah traja kratek čas, na kraju dogodka pa ne preneha in ne preneha.

Sledilo je kosilo, po kosilu pa nas je organizator tudi zaposlil. Razdelili smo se v tri skupine: ena je bila določena, da bo učiteljem predstavila organizacijo I*EARN in jih poskušala pritegniti za tovrstno delo, druga je bila določena za slikanje na šolski zid in s tem ustvarjanja svojevrstnega pečata mladih v I*EARN-u, spet tretji pa je bilo namenjeno sajenje šolskega vrta. To troje smo več kot uspešno dokončali, in povabljeni smo, da se vrnemo čez kakšnih deset let in si svoje slike in vrt tudi ogledamo.

Prebivalci Orocovisa so nam pripravili svojevrstno slovo: učili so nas jesti tropske sadeže. Nekatere sem poznal, drugih ne, zato se ne bom spustil v naštevanje, a bilo je nadvse poučno in zanimivo. Žal se je dan počasi iztekal in smo se morali posloviti. Dan nas je precej izmučil, tako da nas je že čez 2 uri večina spala v svojih posteljah.

Četrtek, 15. julij 1999

Dan D. Mladi smo prvič bili odgovorni za plenarni del. Pripravljenega smo imeli 3 ure odličnega programa, a že takoj na začetku se je izkazalo, da ne bo šlo tako gladko. Kot običajno smo tudi ta dan zamujali s pričetki aktivnosti, povrh vsega pa so nam organizatorji vzeli še dragocenih 30 minut za obujanje spominov prejšnjega dne. Tako smo morali improvizirati: svoj program smo morali spreminjati in ga skrčiti na dve uri. Končna verzija je potem izgledala takole: vsak izmed mladih udeležencev je navzoče pozdravil v svojem jeziku, se predstavil in povedal, iz katere države prihaja. Potem smo imeli več stvari: nekateri so predstavili, v katerih projektih so sodelovali, drugi so nam povedali, kaj jim I*EARN pomeni, spet tretji, kako so z njim prišli v stik. Zaključili smo s pisateljem, ki je bil nad I*EARN-om blazno navdušen, publiki predstavili njegovo več kot odlično knjigo, nekaj mladih pa je predstavilo tudi najbolj zanimive zgodbe iz te knjige. In tako se je zaključil naš dopoldan. Kritike o tem, kako smo se odrezali, so bile odlične.

Popoldan smo izkoristili za dogovor o tem, kako bomo preživeli ostanek druženja, prav tako pa tudi za pisanje domačim, elektronsko pošto in še marsikaj.

Zvečer smo se ponovno zbrali na zabavi, na sporedu je bila namreč Karibska noč, ko je do poznih ur odmevala prava karibska plesna glasba. To je bila zabava z veliko začetnico!

Petek, 16. julij 1999

Dopoldne smo na plenarnem delu poslušali predavanje učiteljice, ki je posebej za nas prišla iz Brazilije. Komaj smo čakali vse skupaj, saj nam je zaradi nje bilo prepovedano kopanje to dopoldne in smo želeli vedeti, ali smo naredili prav, da smo poslušali organizatorje ali ne. Izkazalo se je, da bi brez skrbi lahko šli čofotati po vodi, saj nam učiteljica žal ni povedala veliko koristnega ali uporabnega. Tako smo kopanje preložili na popoldne, in te 4 ure, namenjene zabavi, še kako izkoristili, čeprav smo bili prav vsi opečeni, ko smo zvečer poplesovali ob predstavitvi karibskih plesov, ki nam jo je pripravil portoriški Center za turizem.

Sobota, 17. julij 1999

Ker v sredo nismo imeli možnosti izbirati med izleti, kot so to lahko učitelji, smo se postavili zase in vljudno, a odločno prosili, da nas zadnji dan druženja zapeljejo v El Younke, pravi pravcati tropski gozd oz. džunglo. In seveda smo v svojih prošnjah uspeli! Že navsezgodaj smo si ogledovali prečudovito zelenje, ogromno drevje, velikansko listje, poslušali ptičje petje, občudovali nedotaknjeno naravo, s pogledi iskali vrhove velikanskih slapov, zadrževali dih ob žlobudranju potokov in uživali v skoraj 100% vlagi. Bilo je prečudovito, za konec pa smo doživeli še pravi deževni gozd: vlilo se je kot iz škafa! Vse pa se je kaj hitro končalo. Že takoj po izredno poučnem ogledu je sledilo slovo od novih prijateljev; v solzah in upanju, da se naslednje leto ponovno vidimo, smo se poslovili drug od drugega in odpotovali vsak na svoj konec sveta, tisoče kilometrov oddaljen drug od drugega.

Zapisal: Sebastijan Podgornik

Nazaj na vrh

 

POROČILO S ŠESTE LETNE I*EARN KONFERENCE PUERTO RICO 11. - 17. JULIJ 1999



V dneh od 11. do 17. julija je v San Juanu v Portoriku potekala šesta letna
I*EARN konferenca. Udeležila sem se je kot učiteljica angleškega jezika na osnovni šoli Franceta Prešerna v Kranju, ki je od lanskega novembra osnovnošolski I*EARN center. Doslej smo sodelovali v projektih Drevo v mojem življenju, Odnosi med spoloma, Medvedek, Božiene tradicije in običaji, Legende mojega kraja, Beremo z medvedkom, Teleolimpiada '99, H.C. Andersen, Za dežjem posije sonce. Sama se v okviru svojega dela do sedaj nisem priključila še nobenemu projektu, sem pa sodelovala pri prevajanju. Konference sem se udeležila z namenom, da pobliže spoznam I*EARN, navežem
stike in izmenjam uč
iteljske izkušnje z učitelji iz drugih držav, predvsem pa, da med številnimi projekti najdem kakšnega, ki bi ga bilo primerno vključiti v pouk angleščine.
Konferenca je potekala v zelo prijetnem okolju portoriške univerze. Udeležilo se je je okoli 300 učiteljev in koordinatorjev in okoli 70 predstavnikov mladine z vsega sveta. Uradni del konference je bil razdeljen v dva dela. Dopoldne je bil za vse
udeležence plenarni del, katerega so organizatorji ob koncu vedno popestrili s prisrčnimi nastopi lokalnih kulturno-umetniških skupin, predvsem otroških in mladinskih, ki so nam približale portoriško glasbo, pesem in ples. V popoldanskem delu sta bila običajno dva termina delavnic, v vsakem okoli deset.
Udeleževala sem se delavnic, ki so bile povezane z poue
evanjem angleščine, kot tujega jezika.
Organizatorji so poskrbeli tudi za večerni razvedrilni program.

Nedelja, 11. julij

Ob registraciji je vsak udeleženec konference dobil torbo s programom dela,
majico in nekaj turistično propagandnega gradiva o Portoriku. Sledila je otvoritev konference in nastop kulturne skupine 'Rondall Nuevas
Raices', ki nam je zaigrala nekaj portoriških pesmi. Po kosilu je sledil ogled univerze - kampusa, pod vodstvom domačih študentov. Zvečer je bil v parku pod univerzitetnim stolpom še sprejem s prigrizkom, glasbo in plesom.

Ponedeljek, 12. julij

V plenarnem delu nam je Peter Copen na zelo zanimiv način predstavil zgodovino I*EARN-a in spregovoril tudi o vizijah za prihodnost. Precejšen del predavanja pa je bil namenjen našemu pogovoru (vode
nem s strani Petra) z bližnjimi sosedi v predavalnici.

Popoldne sem se udeležila dveh delavnic.
Prva je imela naslov 'Nove metode, motivacija in samozavest skozi izvajanje
I*EARN projektov pri urah angleščine' ('New skills, motivation and self confidence through implementation of I*EARN projects at the English lessons'),
izvedla pa jo je Ligija Kolosovska, učiteljica angleškega jezika iz Latvije. Namen delavnice je bila razprava o tem kako vključiti I*EARN projekte v kurikulum in kako se dotakniti različnih tem. Predavateljica je na kratko predstavila nekaj projektov, ki so se pri njenem pouku dobro obnesli. Ti projekti so 'Medvedek', detektivski projekt 'Kje je Cynthia' in projekt 'Learning Circles', v okviru katerega učenci sodelujejo z izbranimi šolami po svetu in skupaj ustvarjajo časopis. Poudarila je, da je za dober projekt potrebna najprej dobra ideja, zanimiva vsebina, da projekt časovno ni predolg in da poteka brez prekinitev. Poleg tega mora biti projekt dobro organiziran in mora dajati sprotne rezultate, ki učence dodatno motivirajo, seveda pa mora pripeljati do nekega končnega rezultata (izdelka kot npr. video posnetek, revija, brošura, plakat,...) Prednosti vključevanja I*EARN projektov v pouk angleškega jezika vidi Ligija
Kolosovska predvsem v naslednjem:
- osvajanje jezika na drugačen način
- delo z računalnikom, ki zahteva dodatno znanje, spretnosti in je hkrati zabavno
- širjenje splošne razgledanosti
- motivacija za učenje angleškega jezika (jezik komunikacije)
- skupinsko delo (usklajevanje interesov, odgovornost za svoj del nalog)
- komunikacija z učenci v drugih državah, sklepanje novih prijateljstev
- spoznavanje tujih kultur
Nadalje je predstavila tipe projektov, ki so primerni za učenje angleškega jezika. To so lahko projekti, v katerih sodelujejo posamezni učenci. Taki rojekti se večinoma ne navezujejo na kurikulum. Lahko pa se v okviru
kurikuluma odločimo za projekt v katerem sodeluje cel razred. Delavnica je izpadla kot predavanje, vendar pa je bila vsebina zelo zanimiva in uporabna. Ob koncu je povabila vse, ki jih je karkoli zanimalo v zvezi z vključevanjem I*EARN projektov v pouk angleščine, naj se oglasijo pri njej, da bi jim pomagala s konkretnimi nasveti.
V okviru te delavnice je spregovoril tudi Talis Bercis, latvijski I*EARN koordinator, ki nam je na hitro predstavil njihove številne projekte, ki so
potekali v šolskem letu 1998/99.
Druga delavnica, katere sem se udeležila tega dne, je imela naslov, 'Igre in
druge aktivnosti, ki potekajo v razredu pri poučevanju angleščine kot tujega jezika' ('ESL games and activities for the classroom'). Delavnico je vodila Carolyn Redendo. Delavnica je bila tokrat res vredna svojega imena. Gospa Carolyn nam je dala v roke papir, škarje, barvice in smo skupaj ustvarjali kar lahko ustvarjamo z učenci pri pouku. Žal je bilo med aktivnostmi kar precej takih, ki bolj kot za pouk angleščine pridejo v poštev pri pouku matematike. Pa vendar se je tudi za pouk angleščine našlo nekaj zanimivih idej:
- zvezdice : iz kartona izrežemo zvezde.V sredino zvezde napišem znano besedo, na krake pa besede, ki se na to besedo rimajo (npr. v sredino napišemo besedo car, na krake pa star, jar, bar, far, tar). Uporabimo jih lahko tudi kot novoletne okraske.
- domine: izdelamo domine iz kartona in jih po sredini različno razrežemo (cik-cak ali kakšen drug vzorec). Na vsako polovico napišemo besedo ali del besede. Učenci morajo poiskati pare, pri čemer jim vzorec pomaga preveriti, ali je rešitev prava ali ne. Igra je primerna pri učenju sestavljenih besed, protipomenk, sopomenk, nepravilnih glagolov ipd. Delo na delavnici je bilo osredotočeno na delo v razredu in ne na delo preko
računalnika. Poudarek je bil tudi na domiselni uporabi odpadnih materialov, kot je karton in kartonasti tulci. Učenci sami z učiteljico poiščejo vire the
materialov v okolju kjer živijo in z njimi navežejo stike preko interneta.

Torek, 13. julij

V dopoldanskem plenarnem delu sta nam najprej Enid Figueroa in Kristin Brown na kratko predstavili projekt Orillas, zatem pa je Jimmy Torres spregovoril o
pomenu tradicionalnega izobraževanja in izobraževanja na daljavo v obdobju globalizacije.

Popoldne je bil le en sklop delavnic.
Obiskala sem delavnico 'Learning Circles', katero je vodila Margaret Riel, glavna koordinatorka projekta. Razdelila nas je v skupine glede na starost otrok, katere učimo in njihovo stopnjo znanja angleščine. Po uvodni predstavitvi projekta smo dobili nekaj kratkih nalog v skupini, ona pa je medtem od skupine do skupine preverila, če nam je način delovanja projekta jasen in nam po potrebi postregla z dodatnimi informacijami. Pri projektu 'Learning Circles' gre za sodelovanje 8-10 šol z različnih koncev sveta. Vsaka šola predlaga svoj projekt, ostale šole pa na predlagano temo apišejo nekaj prispevkov in jih pošljejo šoli, ki je določeno temo predlagala. Vsaka šola prispevke na svojo temo uredi in ob zaključku projekta se izda publikacija z vsemi temami in s prispevki vseh sodelujočih šol.
Večer je bil posvečen projektu 'Laws of Life'. V svečanem vzdušju so izbrani predsta
vniki mladine prebrali svoje eseje na temo 'Zakon življenja'. O projektu je spregovorilo tudi nekaj nacionalnih koordinatorjev. Vsi navzoči
smo prejeli knjigo, v kateri so zbrani vsi eseji. Uradnem delu programa je sledil ples.

Sreda, 14. julij

Sreda je bila namenjena celodnevnemu izletu. Na izbiro smo imeli prek deset različnih destinacij. Udeležila sem se izleta v zgodovinsko mesto Ponce, ki je drugo največje na otoku in lež
i na njegovi južni obali. Na poti smo preekali
osrednje gorovje (Cordillera Central), ki se dvigne do višine okoli 1500 metrov nad morjem. V mestu Ponce smo si ogledali nadvse nenavaden gasilski dom iz leta 1883, muzej portoriških inštrumentov in turistični center, kjer so nam pripravili prigrizek iz nacionalnih dobrot, nam zaigrali na svoje instrumente in zaplesali v tradicionalnih, posebej za Ponce značilnih maskah. Po kosilu je sledil ogled mesta v prav posebnem turističnem avtobusu. Ustavili smo se tudi ob obali Karibskega morja.
Izlet je bil zelo dobro organiziran in voden. Za dobro vzdušje so dodatno skrbele štiri portoriške učiteljice, ki so nam med potjo zapele nekaj pesmi in nam mimogrede organizirale 'degustacijo' nekega čudnega tropskega sadja.

Četrtek, 15. julij


Dopoldanski program so ta dan pripravili mladi udeleženci I*EARN konference. Po kratki predstavitvi kdo in od kod so, so predstavili svoje delo na konferenci. Spregovoril je tudi pisatelj Phil Hoose, ki je cel teden sodeloval
z mladimi. Phil Hoose je avtor knjige 'It's Our World Too', iz katere je nato pet fantov in deklet predstavilo vsak po eno zgodbo - resnično usodo nekega mladega človeka. Verjamem, da je zgodba o dečku iz Kambodže, kateremu so pri
desetih letih dali v roke puško in ga poslali v boj, katero je zelo doživeto povedal Jonah iz ZDA, vsem segla v srce.

Ker se je dopoldanski program precej potegnil, je prišlo do manjšega nesporazuma glede začetka popoldanskih delavnic, kar je bil vzrok, da sem prvo v celoti zamudila. Na srečo ni bilo na programu nobene s področja mojega
dela.
Nato sem se udeležila delavnice, ki sta jo zelo zgledno pripravili portoriški učiteljici angleščine Lisa Kynoch in Marlyn Peňa. Žal pa nas je na delavnici bilo prisotnih le pet in sta jo bili zato prisiljeni nekoliko okrniti. Naslov delavnice je bil 'Zabavne tehnike poučevanja angleščine kot tujega jezika z vključevanjem telekomunikacij' (Fun techniques in the teaching of English as a second language including telecommunication'). Vsak je dobil sprintano zbirko najrazličnejših vaj, igric in drugih zanimivih aktivnosti, ki so zelo primerne za popestritev pouka. Preleteli smo te vaje, se o njih pogovorili in nekaj stvari tudi praktično izvedli. Poleg tega sta predavateljici poudarili pomen računalnika pri pouku angleščine. Z njim lahko učenci v angleškem jeziku komunicirajo z drugimi učenci po svetu. V gradivu so tudi aktivnosti, o katerih lahko učenci (in učitelji) razpravljajo preko interneta.

Zvečer je bila na univerzi organizirana karibska noč (Caribbean Dance Night), zabava s plesom ob zvokih skupine 'Sin Control'.

Petek, 16. julij

V plenarnem delu je o osvobajajočih tehnologijah (Technologies of Liberation) spregovorila Norma Goody iz Brazilije. Predstavila je zelo uspešen brazilski projekt 'Generation Why'.

Popoldanska delavni
ca z naslovom 'Razvijanje medmrežnega okolja za poueevanje angleščine' (Developing web-based environment for English language teaching) je, žal, brez vnaprejšnje odpovedi odpadla.

Proti vee
eru so nas odpeljali v stari del San Juana, kjer smo se sprehodili po znameniti promenadi Paseo de La Princesa, potem pa so nam v centru za turizem pripravili portoriško noč, z nastopi glasbenih in plesnih skupin.

Sobota, 17. julij

Zadnji dan konference.
Skupaj s še okoli tridesetimi mladinci in učitelji sem se udele
žila ekskurzije v El Yunque, edini tropski deževni gozd na obmoeju Karibov. Bujna vegetacija in slapovi so nas navdušili, kot se za pravi deževni gozd spodobi, pa se je ob
koncu ulil tudi dež.
Zaradi izleta nisem prisostvovala zaključnim aktivnostim konference, ki se je dopoldne uradno zaključila.

Konferenca je potekala v zelo sproščenem latinsko ameriškem vzdušju, katerega smo se hitro navadili. Kaj kmalu so se tudi nam, točnosti vajenim Evropejcem, klasične eno-urne zamude zdele povsem normalne. Naš
a potrpežljivost pa je (vajena dirke s časom) bila kljub vsemu marsikdaj na preizkušnji, predvsem v vrsti za zajtrk, kosilo ali večerjo. Če se ti slučajno mudi, to nikogar ne moti. In verjetno imajo čisto prav. Mimogrede, hrana je bila dobra, na svoj
račun
so prišli predvsem ljubitelji perutnine in riža. Organizacija je bila kljub že omenjenim zamudam zgledna. O vseh dogodkih in spremembah smo bili sproti obveščeni. Ves čas smo imeli tudi neomejen dostop do računalnikov in interneta.
Zaradi objektivnih razlogov (obnavljanje študentskih domov po lanskem orkanu)
smo bili raztreseni po hotelih po celem San Juanu, kar je nekoliko oteževalo druženje v prostem easu. Vendar pa le tega tako ali tako ni bilo veliko, saj o aktivnosti potekale preko celega dneva, skoraj vsak večer pa je bil pripravljen kulturno-zabavni program, ki nam je, skupno z vsakodnevnimi kulturnimi točkami ob koncu plenarnega dela, pustil lep vtis o portoriški
nacionalni kulturi. Tudi prevoz med hoteli in univerzo je bil dobro organiziran. Bila
pa je vožnja s šolskim avtobusom veasih pravo doživetje, ki je spominjalo na neko klasiko jugoslovanskega filma iz prejšnjega režima
(sploh ko smo se spraševali, ne, kdo neki prepeva, ampak kdo je postavil na
cesto toliko ležeeih policajev).

Konferenca je izpolnila moja pričakovanja. Dobila sem precej idej za svoje delo v razredu in v tem šolskem letu se sama nameravam priključiti enemu ali dvema projektoma. Pri delu mi bo verjetno pomagala zavest, da je vsak projekt le eden mnogih, da v njih sodeluje ogromno učiteljev in otrok z vsega sveta,
ki jih druži vodilo I*EARNA 'Youth Making a Difference in the World'. Ko vidiš na kupu toliko pozitivno naravnanih ljudi in predvsem mladine, polne svežih idej in entuziazma, kot jih je bilo na konferenci v Portoriku, res lahko verjameš, da se sprememba v svetu lahko zgodi. Na boljše.

Marjana Sitar, OŠ Franceta Prešerna, Kranj

Nazaj na vrh