Uvodna stran

Naloge

Projekti

Organizacija

Projektna
skupina

Kazalo:

Opis projekta
Cilji projekta
Izhodišča za realizacijo projekta
Okvirna delitev nalogFaze projekta
Faze projekta
Dodatne aktivnosti in povezave
Projekti v šolskem letu 1999/2000
Projektna skupina

mirk-logo.gif (10578 bytes)

 

ro-logo.GIF (2130 bytes)   zrsss-logo.gif (5378 bytes)      mssl-ogo.gif (3475 bytes)      

Profline.gif (2795 bytes)

1. Opis

MIRK, Zavod za projektno in raziskovalno delo na omrežju Internet, Ljubljana in Zavod za odprto družbo - Slovenija sta v sodelovanju z Ministrstvom za šolstvo in šport – program Računalniško opismenjevanje (RO) in Zavodom Republike Slovenije za šolstvo v zadnjih treh letih pripravljala pilotski projekt učenja na daljavo za osnovnošolce in sicer na osnovi uporabe sodobnih telekomunikacijskih in informacijskih tehnologij.

V letih 1999-2003 bo projekt realizirala projektna skupina in sicer najprej na osnovnošolskem in kasneje tudi na srednješolskem nivoju. Projekt bo podal predlog rešitve načrtovanja in uvajanja izobraževanja na daljavo, podprtega s telekomunikacijskimi in informacijskimi tehnologijami. Rešitev vključuje osnovne komponente sistemov izobraževanja na daljavo:

  • Organizacijska podpora (namen in struktura sistema izobraževanja, priprava učnih gradiv in distribucija, strokovni kadri za podporo in pomoč učiteljem in učencem, spremljanje uspešnosti ter infrastruktura v ožjem pomenu)
  • Didaktična podpora (metode in oblike pouka na daljavo, pedagoško-psihološke zahteve in faktorji učenja na daljavo, strategije didaktičnih pristopov, didaktične in pedagoško-psihološke zahteve oblikovanja gradiv, individualizacija in diferenciacija, problemski pouk, nazornost itd.)
  • Tehnična infrastruktura (telekomunikacijske in informacijske rešitve za izvedbo izobraževanja in komunikacijo med udeleženci, strojna in programska orodja za pripravo izobraževalnih gradiv)
  • Učenje (posredovanja znanja na načine, ki odpravljajo časovne, prostorske in individualne ovire pri učenju)
  • Podpora uporabnikom (podpora v učnem procesu, npr. svetovanje ali tutorstvo, uvajalne aktivnosti, izobraževanje uporabnikov in staršev, administrativna in tehnična podpora, obveščanje in informiranje s pomočjo glasil)
  • Vrednotenje in ocenjevanje znanja (kot formalno ocenjevanje ali za načrtovanje ustreznih nadaljnjih učnih korakov in spremljanja uspeha izobraževanja)

Osnova pilotskega projekta so spletne strani za posamezen predmet, na katerih so pripravljena izobraževalna gradiva za predmet in preko katere bosta učenec in njegov mentor (v tem primeru eden od staršev) dobivala navodila za učenje. Stran vsebuje poleg učnega načrta za posamezen predmet, razdeljenega na tematske sklope, učne cilje, še tedenske in dnevne priprave, navodila, interaktivna gradiva, predvsem pa naloge za samopreverjanje znanja in ponavljanje.

Izobraževalno gradivo, pripravljeno na spletnih straneh, bo namenjeno uporabi učencem in učiteljem v osnovni šoli in v domačem okolju. Zaradi večje uporabnosti naj bi bil model nivojsko zasnovan in na tak način širše uporaben za učence slovenskih šol glede na to, kakšno znanje želijo pridobiti in osvojiti. Ti nivoji znanja so:

  • osnovno znanje za učence, ki zaradi prevelike razdalje ali slabe povezave ne morejo vsakodnevno v šolo, za učence Bolnišnične šole v času, ko so v domači oskrbi, za učence s posebnimi potrebami, za učence, ki so dlje časa odsotni zaradi bolezni, športne ali druge opravičljive aktivnosti ter za učence, ki živijo v tujini
  • dopolnilno znanje za učence s slabim učnim uspehom in za učence, ki imajo težave pri učenju
  • dodatno znanje za boljše in zahtevnejše učence.

Učiteljem bo projekt omogočil, da se preko računalnika povežejo z učencem, predvsem v primeru, ko je eden od njiju odsoten. Poleg tega se na osnovi pripravljenega modela in z uporabo programskih orodij za skupinsko delo lahko posvetujejo z drugimi učitelji preko omrežja. Vsebine spletnih strani lahko uporabijo tudi za dodatno podporo pri razlagi in preverjanju znanja, omogočen jim je dostop do dodatno pripravljene literature ali povezav v omrežju Internet.

Nazaj na kazalo

2. Cilji projekta

Med zadanimi cilji je pomembna povezava vsebin z že obstoječimi pripravljenim projekti v okviru programa Računalniško opismenjevanje in upoštevanje didaktičnih zasnov za izvedbo konkretnih učnih ur oziroma za način podajanja predmetne snovi v okviru specialne-didaktike izobraževanja na daljavo. Cilj je izvedba računalniško podprtega skupinskega dela, preizkus modela video podprtega multimedijskega predavanja na daljavo in ocenitev in določitev didaktičnih in pedagoško-psiholoških elementov kot kriterijev učenja na daljavo. Izbrani bodo mehanizmi za vrednotenje znanja učečih in ugotavljanje uspešnosti celotnega izobraževalnega sistema in potrebno bo formalno pravno izenačenje z drugimi oblikami šolanja.

Analiza možnosti uporabe sodobne in širše dostopne telekomunikacijske in informacijske tehnologije pri podpori izobraževanja na daljavo bo osnova pri določitev vsebin v okviru Slovenskega osnovnega in srednjega šolstva z oziroma na to kje je smiselna uporaba izobraževanja na daljavo. S širšo uporabo bo namreč mogoče vzpodbuditi pedagoško inovativnost pri profesorjih ter kooperativno učenje učencev in to brez časovnih in prostorskih omejitev .

V evropskem pogledu bo potrebno vključevanje v evropski projekt Socrates in sodelovanje ter izmenjava izkušenj z državami s podobnimi projekti.

Cilji projekta so tudi oblikovanje in izdelava načrta postavitve ter organiziranosti in opremljenosti izobraževalnih središč za razvoj in izvajanje izobraževalnih tečajev in izdelava predloga sistematičnega uvajanja telekomunikacijsko in informacijsko podprtega izobraževanja na daljavo v slovensko osnovno in srednje šolstvo. Potrebno je pripraviti infrastrukturo za testiranje in izpeljavo projekta in vzorčnega izobraževanja v predlaganem sistemu za izobraževanje na daljavo, svetovanja in poiskusne izvedbe posameznih načinov uporabe omrežja v izobraževanju, podpore/povezovanja rezultatov projekta v SIO (slovensko izobraževalno omrežje).

Nazaj na kazalo

3. Izhodišča za realizacijo projekta

Projekt omogoča realizacijo pomembnih komponent učenja na daljavo kot so podpora učečim, vrednotenje in ocenjevanje znanja, uporaba interaktivnih multimedijskih aplikacij in ostaja odprt za morebitno integracijo bodočih tehnologij tega področja. Upošteva starostno stopnjo učencev in je razdeljen na vsebinski, organizacijski in tehnični del .

Vsebinski del je sestavljen v skladu z učnim načrtom, privlačen in preprosto uporaben, spremljajoče besedilo pa prilagojeno strarostni stopnji in veščinam osnovnošolca. Na spletnih straneh je navedena zahtevana starostna stopnja, potrebno predznanje in opis vsebine ( predmetna snov). Dodan je opis in program dela (natančna časovna razporeditev), seznam potrebne učne literature in izobraževalnih gradiv, ki se delijo na osnovno literaturo, ki jo sestavljajo že pripravljeni učbeniki za šolo in dodatno literaturo, kot so integralni učbeniki, študijski vodiči, poleg tega pa tuid Internet povezave (linki), ter priročniki v elektronski obliki, video, multimedijske zgoščenke in drugo. Spletne strani vsebujejo še naloge za sprotno in končno preverjanje znanja (naloge z rešitvami, računalniške diskete s pripravljenimi nalogami za samoreševanje), dodatna navodila in razlago, navodila za učitelja, starše, učence, pomočnike.

Organizacijski del podpira potrebe programa na raziskovalnem/razvojnem področju pri preoblikovanjuučnih vsebin, metod in tehnik za uporabo v izobraževanju na daljavo. Oblika dela bo predvsem individualno delo – povezava učenec, učitelj in starš, organizirano bo delo v skupini, ko učenec pripravlja ali raziskuje v skupini z drugimi učenci (lahko sinhrono – istočasno na isti površini, lahko asinhrono). Za komunikacijo bodo uporabljeni konferenčni sistem, elektronska pošta, FTP, IRC, klepetalnice in ICQ ter QTALK, video ali CuSeeMe povezava.

Tehnični del določa tehnično izvedbo projekta, ki vključuje podatke o ustrezni izgradnji in oblikovanju spletnih straneh, o metodah pošiljanja nalog in dokumentov s pomočjo storitev omrežja Internet (FTP-File Transfer Protocol). Za potrebe standardizacije in povezljivosti tehnični del določa tudi potrebna orodja za izvedbo programa (Microsoft Outlook, Internet Explorer, Free Agent, IRC, ICQ, CUSeeMee, NetMeeting), ter druge specifične programske produkte za dostop do izobraževalnega gradiva. V okviru komunikacijskih rešitev bodo določeni termini za sinhrono in asihrono povezovanje in komuniciranje med uporabniki.

Nazaj na kazalo

4. Okvirna delitev projektnih nalog

Naloga Nosilec
  1. Analiza možnosti uporabe sodobne in širše dostopne telekomunikacijske in informacijske tehnologije pri podpori izobraževanja na daljavo v osnovni in srednji šoli, analiza in zasnova sistema izobraževanja na daljavo
LT, CDED, FMF, MIRK, Nacionalna projektna enota za ŠND, ZRSS, MSS
  • analiza in določitev ciljnih skupin in vsebin
MIRK, ZRSŠ, MŠŠ
  • izdelava načrta postavitve ter organiziranosti in opremljenosti izobraževalnih središč za razvoj in izvajanje izobraževalnih tečajev
MIRK, ZRSŠ, CDED
  • priprava potrebne infrastrukture za testiranje in izpeljavo projekta
LT, CDED, FMF
  • oblikovanje računalniško podprtega skupinskega dela
CDED, MIRK, FMF
  • oblikovanje modela video podprtega multimedijskega predavanja na daljavo
CDED
  • priprava individualno prilagojenega okolja za potrebe učenja osnovnošolca
LT
  • povezava s projektom Računalniško opismenjevanje , podpora/povezovanje rezultatov projekta v SIO (slovensko izobraževalno omrežje); strežniške storitve
FMF
  • določitev in realizacija mehanizmov za vrednotenje znanja učečih in ugotavljanje uspešnosti celotnega izobraževalnega sistema
MIRK, ZRSŠ, LT, FMF
  • priprava in izvedba vzorčnega izobraževanja v predlaganem sistemu
vsi
  • svetovanje in poiskusna izvedba posameznih načinov uporabe omrežja v izobraževanju,
  • priprava tečajev za pripravljalce omrežnih gradiv

FMF, MIRK, ZRSŠ, MŠŠ
  • priprava predloga sistematičnega uvajanja telekomunikacijsko in informacijsko podprtega izobraževanja na daljavo v slovensko osnovno in srednje šolstvo
MIRK, ZRSŠ, MŠŠ, CDED, FMF
  • analiza didaktičnih in pedagoško-psiholoških elementov – kriterijev izobraževanja na daljavo v globalnem (svetovnem) in nacionalnem (SLO) okviru
PEF MB, CDED
  • Izdelava rešitev in orodij za pripravo aktivnih omrežnih sestavkov
FMF

Nazaj na kazalo

5. Faze projekta

Pripravljalna faza (oktober 1996 - maj 1997):

Oktober 1996 - Podana iniciativa Bolnišnične šole za možnost poučevanja preko omrežja Internet.za otroke, ki v času zdravljenja preživijo del časa doma. Istočasno izražena prošnja za poučevanje na daljavo pobuda gospoda Romana Kvaternika, ki bo v času od poletja 1999 do pomladi 2002 z družino v tujini in želi izrabiti možnosti ki ji ponujajo računalniške komunikacije za to, da bi njegova otroka lahko opravljala šolo tudi v času njune fizične odstotnosti.

Izvedbo projekta prevzame Zavod za odprto družbo - Slovenija (Alenka Makuc), kasneje se vključi tudi Zavod Republike Slovenije za šolstvo (Borut Čampelj)

Naloge:

  • sestava projektne razvojne skupine
  • priprava programa za izpopolnjevanje sodelujočih učiteljev, izobraževanje v okviru simpozija Dok-Sis 1997 (spoznavanje islandskega modela)
  • sodelovanje pri razvijanju strategije uvajanja ŠND preko računalnika v OŠ in SŠ v Sloveniji
  • priprava in izdelava spletne strani na temo Gozd za 4.r. OŠ

Razvojna faza (maj 1997 - junij 1999):

Naloge:

  • Nadaljne usposabljanje v projekt vključenih sodelavcev ( 80 ur on-line tečaj – predavali in vodili sta ga Lara Stefansdottir in Jona Palsdottir iz Islandije, izdelek spletna stran za določene predmete); konferenca MIRK’98 in MIRK’99 ( spoznavanje ameriškega modela), tečaj za sestavo html strani, sodelovanje članiv projekte skupine na predavanja o ŠND na Ekonomski fakulteti Sodelovanje v razpisanih projektih programa Računalniško opismenjevanje
  • Eksperimentalno izvajanje pouka - Inovacijski projekt Bolnišnične šole
  • razširitev sodelovanja z strokovnjaki za informatiko, za pripravo interaktivnih gradiv, za poučevanje na daljavo

 

Nadaljevalna faza: predlagane naloge, izdelki in finančni načrt za obdobje september – december 1999

A. Analiza možnosti uporabe sodobne in širše dostopne telekomunikacijske in informacijske tehnologije pri podpori izobraževanja na daljavo v osnovni in srednji šoli – pripravijo Fakulteta za elektrotehniko, Laboratorij za telekomunikacije , Center za študij na daljavo pri Univerzi Maribor , Fakulteta za matematiko in fiziko, MIRK, Nacionalna projektna enota, Zavod RS za šolstvo. Izdelek bo nastal do konca meseca novembra 1999 in bo obsegal do 30 strani, dostopen pa bo preko Interneta na spletni strani Zavoda MIRK (http://www.mirk.si).

B. Izdelava programa za vzorčne (a) in nove (b) predmete.

Program za poučevanje in učenje za obdobje od septembra do decembra v šolskem letu 1999/2000, bo dostopen preko spletne strani Zavoda MIRK in bo vseboval pripravljene spletnih strani z navodili in seznamom potrebne (priporočene) tehnične in programske opreme, ter program (urnik) izvedbe.

Za vse predmete so potrebne povezave in konzultacije med učitelji in svetovalci, ter člani premetnih skupin za posamezne izbrane predmete in povezava z izdelki RO (potreben seznam že obstoječih interaktivnih in drugih html gradiv).

a) Vzorčni predmeti so: slovenski in angleški jezik za 7. razred OŠ, spoznavanje narave za 4. razred OŠ, slovenski jezik, matematika in narava za 3. razreda OŠ.. Za te predmete, ki se jih prične testirati (praktično poučevati) septembra 1999, se pripravi:

  • Letni načrt za šolsko leto 1999/2000
  • Učno (študijsko) gradivo za učenje na daljavo, pripravljeno na interaktivnih spletnih straneh v povezavi z drugimi pripomočki (video, audio kasete) ob uporabi različne literature in medijev. Za oba predmeta 7. razreda OŠ se pripravi gradivo za časovno obdobje med septembrom 1999 in januarjem 2000, za predmete 3. in 4. razreda pa za celo šolsko leto 1999/2000
  • Izvede se testno poučevanje učenca 3. razreda OŠ v šolskem letu 1999/2000 pri predmetih: Slovenski jezik, matematika in narava in učenca 7. razreda OŠ v času med septembrom 1999 in januarjem 2000 pri predmetih slovenski in angleški jezik, ter narava za 4.r. OŠ.
  • organizirati izobraževanje (seminarji so navedeni pri točki št. C)

b) Novi predmeti – predlagamo izbiro 5 predmetov, za katere je potrebno:

  • organizirati izobraževanje (seminarji so navedeni pri točki št. C)
  • Pripraviti natančen časovni okvir za posamezno snov za vsak predmet posebej za obdobje vsaj dveh mesecev
  • Pripraviti gradiva za potrebe poučevanja in učenja na daljavo. Gradiva so lahko delno narejena kot rezultat seminarskih nalog udeležencev ( izdelajo seminarsko nalogo, v kateri oblikujejo interaktivna gradiva za potrebe poučevanja na daljavo in jo predstavijo in predebatirajo v okviru predmetnih skupin). Seminarska naloga naj bi tudi vsebovala seznam vseh že obstoječih gradiv na svetovnem spetu in CD, ki so uporabni za določen predmet (v okviru programa RO in drugje)

C. Predvideni seminarji za učitelje novih predmetov

  1. MIRK organizira seminar (16 ur) z naslednjimi vsebinami:
  • Značilnosti in posebnosti poučevanja na daljavo – izvede dr. Bregar, Izkušnje pri poučevanju na daljavo na Ekonomski fakulteti – Margerita Zagmajster
  • Podpora/povezovanje rezultatov projekta v SIO (slovensko izobraževalno omrežje); strežniške storitve, ter Izdelava rešitev in orodij za pripravo aktivnih omrežnih sestavkov – izvede dr. Batagelj, FMF
  • Izkušnje naših učiteljev pri izvajanju poučevanja na daljavo za učence osnovnih šol (Suzana Geršak, Romana Ivačič, Viljenka Šavli, Mojca Topić, Mira Gregl – Hrstič, Staša Kos) in izkušnje Fakulteta za elektrotehniko, Laboratorija za telekomunikacije – dr. Bešter, ter dr.Bregarjeve (Projekt CEES, kjer je bilo razvito interaktivno gradivo za ekonomsko statistiko)

b) Seminar (24 ur), ki poteka v okviru Kataloga stalnega strokovnega spopolnjevanja (stran 88) z naslovom “Izvedba učenja na daljavo “(Osnove, modeli in didaktični vidiki učenja na daljavo, tehnologije za oblikovanje in posredovanje učnega gradiva) – izvede Center za študij na daljavo pri Univerzi Maribor (CDED) – dr. Debevc in ostali

c) Seminar (16 ur), ki poteka v okviru Kataloga stalnega strokovnega spopolnjevanja (stran 74) z naslovom “Oblikovanje interaktivnega učnega gradiva in okolja za poučevanje na daljavo” – izvede CDED – dr. Debevc, doda se še predavanje na temo “Didaktični vidiki priprave gradiv”– izvede Pedagoška fakulteta Maribor – dr. Gerlič

d) Prvi del seminar (20 od 80 ur), ki poteka v okviru Kataloga stalnega strokovnega spopolnjevanja (stran 88) z naslovom “Učenje na daljavo kot možnosti in izziv”, izvede Zavod MIRK v sodelovanju z OŠ Solkan in OŠ Srečka Kosovela, Sežana.

 

D. Promocija priprave in uporabe spletnih strani:

  • na izobraževalnih seminarjih na šolah in na sejmih (INFOS’99, Internet v Sloveniji, seminarji v okviru kongresa Računalniško opismenjevanje)
  • študentom Pedagoške fakultete v Ljubljani in v Mariboru
  • na srečanjih ravnateljev OŠ in SŠ
  • iskanje partnerjev za Socrates Open Distance Leaning program

 

E. Vodenje in koordinacija:

Obsega vodenje v okviru Zavoda MIRK , ki vključujejo predvidene materialne stroške (fotokopirano gradivo za seminarje, reklamno gradivo, računalniški trakovi, pisarniški material, poštnina, telefon) v povezavi z aktivnostmi in konzultacijijami znotraj projektne skupine (potni stroški za udeležbo na srečanja, svetovanje, strokovni komentarji) in konzultacijami in recenzijami svetovalcev.

Nazaj na kazalo

6. Dodatne aktivnosti in povezovanja:

  • Povezovanje s ostalimi institucijami, ki že izvajajo on-line šolanje na daljavo, kot so ELES, ISKRATEL, TELEKOM
  • Povezava s projektoma THELAURUS in projektom prof. Metko Čuk iz Avstralije v okviru programa on-line širjenja in uporabljanja slovenskega jezika po svetu
  • Povezava s programom CoLos kot dodatno izobraževanje
  • Testiranje programa za angleški jezik AMON
  • Iskanje možnosti izobraževanja staršev preko on-line tečajev, vodenih iz Slovenije in sicer v Centrih za samostojno učenje v Sloveniji in po svetu
  • Povezava s partnerjih iz tujine, ki tovrstne projekte ze vodijo (pomoč Ekonomske Fakultete)

Nazaj na kazalo

7. Predvideni projekti v šolskem letu 1999/2000

HORN 2000

telekom.GIF (1661 bytes)
Glavni sponzor poučevanja na daljavo pri projektu HORN 2000

Za Tima Kvaternika, učenca 7. razreda osnovne šole Franc Rozman Stane v Ljubljani bo organiziran pouk na daljavo preko ICT za angleški in slovenski jezik. Predvideva se, da bo učenec v času odsotnosti v prvih 4 mesecih za vsak predmet posebej komuniciral preko Interneta najmanj 2 krat tedensko po 20 minut z nalogo prebrati pripravljeno predmetno vsebino na spletni strani, pregledati sporočila in navodila učitelja za naslednje dni, narediti naloge samopreverjanja in poiskati dodatne informacije v učbeniku in na Internetu. Predvideva se enkrat mesečno srečanje s sošolci v realnem času IRC ali ICQ, ter videokonferenčne povezave s pomočjo CuSee-Me programa, občasno naj bi s sošolci sodeloval v skupnih nalogah.

Na poti naj bi v nekaterih krajih obiskal šole, od koder bi lahko preko CuSeeMe povezave ali videokonference sodeloval pri pouku na matični šoli, se pogovarjal s sošolci in z njimi opravil nekatere naloge. Na šoli naj bi tudi opravil preverjanje znanja s testi, ki bi jih predhodno poslala matična šola preko Interneta. Izpolnjeni testni vprašalniki bi bili potem vrnjeni nazaj v Slovenijo.

Za učitelja slovenskega in angleškega jezika pomeni takšno delo večurno tedensko povezavo preko Interneta s vsakodnevnim dostopom, enkrat mesečno pa tudi poiskusno organizacijo sinhronega srečanja med učencem na potovanju z matičnim razredom v Sloveniji.

Poučevanje na daljavo za otroke slovenskih ambasadorjev in predstavnikov stalnih misij v tujini in za otroke slovenskih izseljencev, zdomcev in zamejcev

Možnost sodelovanja za otroke slovenskih ambasadorjev in veleposlanikov v tujini, za otroke slovenskih predstavnikov stalne misije Republike Slovenije pri NATO, EU, OZN, OVSE, za otroke uslužbencev predstavništev slovenskih podjetij v tujini.

V šolskem letu 1999/2000 bo za učenca 3. razreda OŠ, ki bo živel v Bruslju, organizirana pomoč, ki jo bo jih bo preko računalniških komunikacij vodil učitelj v Sloveniji. Komunikacija bo potekala med učencem, staršem, ki bo učencev mentor, matičnim razredom in učiteljem preko Integriranega Sistema za Izobraževanje na Daljavo (ISID- http://www-lt.fe.uni-lj.si/ITI/login_osnovna_sola.html),ki je bil razvit na podlagi večletnih izkušenj na področju telekomunikacij in izobraževanja pod vodstvom docenta dr. Janeza Beštra in asistenta mag. Matevža Pustiška.

Za skupino učencev različnih starosti bo organizirano poučevanje slovenskega jezika v obliki dvakrat tedenskega srečevanja skupine ali posameznikov v prostoru z računalnikom in dostopom do Interneta. Ob prisotnosti mentorja (starša, pedagoga ali odraslega vodje) naj bi učenci vsak zase ali skupinsko preko Interneta poiskali spletno stran za slovenski jezik, pregledali vsebino in naloge. Individualno ali skupinsko ali v parih bi prebrali novo snov, rešili naloge, iskali dodatno vsebino preko Interneta, brali in poslušali zgoščenke ali zvočne datoteke na računalniku. Ko bi končali naloge, bi rešitve po Internetu poslali učitelju v Slovenijo. Učenci bi imeli možnosti samopreverjanja, lahko bi se direktno povezali z učiteljem (IRC, Chat), preko video konference ali CeSeeMe povezave spremljali pouk na slovenski šoli.

OŠ Ledina, Bolnišnična šola, Ljubljana - v šolskem letu 1998/99 je bil uspešno testiran Inovacijski projekt “Šolanje na daljavo na osnovnošolski stopnji”, ki so ga izvedli učitelji Bolnišnične šole in OŠ Ledina z učenci 4. razreda OŠ Ledina, razdeljenimi v eksperimentalno in kontrolno skupino. Obravnavali so vsebino “gozd”. Poročilo navaja, da so bili učenci navdušeni nad načinom dela, saj je bil programski sklop premišljeno vsebinsko oblikovan in je otroke postopoma vodil preko snovi. Učenci so delali samostojno in večinoma niso iskali pomoči učitelja. Preizkus znanja obeh skupin je pokazal popolnoma enak uspeh

Izobraževalno računalniško omrežje za osebe s posebnimi potrebami predstavlja nadgradnjo dosedanjih projektov in prilagoditev rezultatov za osebe s posebnimi potrebami. Projekt , ki bi se izvajal v letih 2000-2005 v okviru delovne skupine, sestavljene iz izkušenih strokovnjakov in sicer najprej na osnovnošolskem in srednješolskem nivoju, kasneje tudi na univerzitetnem nivoju. Projekt bo podal predlog celovite rešitve načrtovanja in uvajanja izobraževanja na daljavo, podprtega s telekomunikacijskimi in informacijskimi tehnologijami s prilagoditvami za osebe s posebnimi potrebami.

Ideja za dopolnilno (masovno) izobraževanje učencev v nemškem in angleškem jeziku

Na internet stržnik se instalira cca 1300 obstoječih in v praksi v programu Amon preizkušenih nalog nemškega in cca 2200 nalog angleškega jezika ter se razvije funcionalno enakega klienta za utrjevanje snovi preko Interneta, kot se uporablja za lokalno delo v programu Amon.

Program, stalno inataliran na strežniku, bi dovoljeval vsem učencem dostop do učenja in preizkušanja znanja. Aplikacija namreč vsak učencev odgovor (na osnovi mehanizmov mehkega odločanja) sprotno oceni in učenca avtomatsko usmerja v področje učne snovi, za katero na osnovi umetne inteligence ugotovi vrzeli v učenčevem znanju (preizkušeno in delujoče v okviru programa Amon).

Dejavnosti in uspeh vseh učečih je viden tako na računalniku pri učencu, kot na strežniku. Pedagog spremlja učenje, preko elektronske pošte svetuje.

Nazaj na kazalo

8. projektna skupina

MIRK – Alenka Makuc - koordinator
Zavod Rrepublike Slovenije za šolstvo – višji svetovalec Borut Čampelj
Fakulteta za elektrotehniko, Ljubljana – Laboratorij za telekomunikacije – dr. Janez Bešter, mag. Matevž Pustišek
Ekonomska fakulteta v Ljubljani, dr. Lea Bregar
Center za razvoj študija na daljavo pri Univerzi v Mariboru (CDED) – dr. Matjaž Debevc, dr. Ivan Gerlič
Nacionalna projektna enota za študij na daljavo, Ljubljana– Margarita Zagmajster
Fakulteta za matematiko in fiziko, Ljubljana (FMF) – dr. Vladimir Batagelj
učitelji

Projekt pripravila Alenka Makuc s člani projektne skupine

Alenka Makuc, Ljubljana, avgust 1999

Nazaj na kazalo